نوحه خوانی شهادت امام محمد تقی (ع) + دانلود

امام محمد بن علی جواد الائمه علیه السلام در دهم ماه رجب سال ۱۹۵ هجری قمری پای به عرصه جهان گذاشتند و در آخرین روز از ماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسیدند.

دانلود صوت

امام جواد (ع) در سن ۸ سالگی به مدت ۱۶ سال امامت را بر عهده داشت و مکتب علمی، اجتماعی شیعه را جلوه خاص بخشید. تلاش‌های چشمگیر ایشان عباسیان را آنچنان غافلگیر کرد که نتوانستند حضرت را تحمل کنند و سرانجام با توطئه معتصم به شهادت رسید.

تولد و دوران امامت امام جوادالائمه
امام محمد بن علی (ع) ملقب به جواد الائمه، تقی و جواد و کنیه وی ابوجعفر ثانی است. نام پدرش امام علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان و مادرش خیزران می‌باشد.

امام محمد تقی (ع) پس از شهادت پدرش امام رضا (ع) درسال ۲۰۳ قمری، مقام منیع امامت را در هشت‏ سالگی بر عهده گرفت و آن را به راستی و درستی هدایت کرد و به مقصد عالی رسانید.

چگونگی شهادت
امام محمدتقی جوادالائمه علیه السلام به تحریک معتصم خلیفه عباسی و به دست همسرش ام فضل مسموم شد و بر اثر شدت زهر، آن حضرت در ۲۵ سالگی در آخرین روز ذی القعده ۲۲۰ هجری قمری، غریبانه و مظلومانه در بغداد به شهادت رسید.

ایشان با ۲۵ سال سن، کوتاه‌ترین دوران زندگی را در بین امامان شیعیان داشته است.

مرقد مطهر امام جواد علیه السلام

مرقد مطهر ایشان در کنار جد بزرگوارشان امام موسی ابن جعفر علیهما السلام در شهر کاظمین، زیارتگاه دوستداران اهل بیت علیهم السلام است.

کد خبر 585100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.