عملیاتی اجرایی دامداری شهر سامان هنوز آغاز نشده است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: عملیات اجرایی دامداری شهر سامان جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری بوده، اما هنوز آغاز نشده است.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی دامداری شهر سامان که جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری بود، هنوز آغاز نشده است و می‌طلبد که در فرجه زمانی کوتاه این امر محقق و مشکل مردم در حوزه مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی باغداران شهرستان سامان سرمازدگی باغات است که اگر مسئولان استان همکاری‌های لازم را داشته باشند امکان کاهش خسارت سرمازدگی وجود دارد، ادامه داد: شورای اسلامی دوره پنجم شهر سامان با کمک متخصصان و اساتید کشاورزی و هواشناسی و تولیدکنندگان ادوات کشاورزی اقدام به تهیه طرح مطالعاتی در این زمینه کرده و چندین نوع دستگاه نیز برای مبارزه با سرمازدگی ساخته بود و تست آزمایشی آن نیز انجام شده است، اما استفاده از این دستگاه‌ها مستلزم وجود برق در باغات بوده که در این راستا همکاری مسئولان بسیار حائز اهمیت است تا بتوان جلوی خسارت‌های چند هزار میلیارد تومانی را گرفت.

نماینده شوراهای شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که باغداران با آن مواجه هستند، دریافت مجوز برای احداث اتاقک و انباری در باغات است که جهاد کشاورزی به این موضوع ایراد می‌گیرد، در حالی که این اقدام باید به جهت رفاه باغداران و کارگران و افزایش بهره‌وری انجام شود.

وی با اشاره به آمار بیکاری در استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: اگر برای ۳۳ طرح کشاورزی که در این استان متوقف شده است، مجوز صادر شود، اشتغال‌زایی و تولید صورت خواهد گرفت.

چهلگردی پیگیری مشکلات مرغداری صنعتی سامان در زمینه صدور سند، احداث گلخانه و احداث کشتارگاه صنعتی طیور این مجتمع را اقدامی ضروری دانست و گفت: با راه‌اندازی واحدهای صنعتی در این شهر برای حدود ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود و لازم است نسبت به پیگیری و رفع مشکلات آنها اهتمام ویژه‌ای شود.

کد خبر 585076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.