تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل اراک تا پایان شهریورماه

معاون خدمات شهری شهردار اراک گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل تا پایان شهریورماه امسال تکمیل خواهد شد.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای را در بر می‌گیرد که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی افزود: برای افزایش تاب‌آوری شهر اراک و کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، مشاور در حال تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان مرکزی و شهر اراک است که این طرح ابعاد مختلف عمرانی، اجتماعی، مردم محور و سایبری را در بر می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اراک با بیان اینکه مشاور طرح در حال شناسایی آسیب‌ها در ابعاد مختلف شهر است و تا پایان شهریورماه امسال تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: در این زمینه تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند؛ در این زمینه علاوه بر اقداماتی که در حوزه عمرانی همچون احداث بناها و معابر شهری در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش سواد رسانه عموم، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات و آشنایی مردم با مفاهیم پدافندی از جمله برنامه‌های پیش رو است.

عسگری خاطرنشان کرد: اقداماتی در زمینه مدیریت بحران در دست انجام است که از آن جمله می‌توان به تجهیز سوله مدیریت بحران قبلی شهر و احداث سوله مدیریت بحران شماره دو جنب ترمینال با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد که مجموع این اقدامات در زمان بحران راهگشا خواهد بود.

کد خبر 585062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.