۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
چرا وین بهترین شهر جهان شد؟

واحد اطلاعات اکونومویست، وین پایتخت اتریش را به عنوان زیست‌پذیرترین شهر جهان و دمشق سوریه، لاگوس نیجریه، طرابلس لیبی، الجزیره الجزایر و کراچی پاکستان را به عنوان بدترین شهرهای جهان برای زندگی معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امتیازات وین در زمینه فرهنگ، محیط زیست، مراقبت سلامت و آموزش، پس از پایان محدودیت‌های کرونایی نسبت به سایر شهرهای جهان بالاتر رفته است و همین امر، پایتخت اتریش را به زیست‌پذیرترین شهر جهان تبدیل کرد. جالب است بدانید که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز وین به عنوان زیست‌پذیرترین شهر جهان شناخته شد، اما انتشار ویروس کرونا و اعمال اقدامات مختلف، جایگاه آن را تغییر داد. امنیت بالای شهر، سیستم حمل‌ونقل عمومی مدرن و باکیفیت، آلودگی کم و فضای سبز زیاد، سیستم مدیریت مسکن کارآمد، داشتن بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی جهان و همزیستی فرهنگی و اجتماعی موفق شهروندان از جمله دلایلی است که وین اتریش را به بهترین شهر جهان برای زندگی تبدیل شده است.

دوران پساکرونا

شهرهای کانادا و اروپای غربی بالاترین جایگاه‌های واحد اطلاعات اکونومیست را در زمینه زیست‌پذیری از آن خود کرده‌اند و این نشانگر آن است که وضعیت زندگی در آن‌ها تقریباً به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا بازگشته است. این موفقیت در نتیجه نرخ بالای دریافت واکسن توسط مردم این شهرها و کاهش محدودیت‌های کرونایی در آن‌ها حاصل شده است.

چرا وین بهترین شهر جهان شد؟

در میان شهرهای اروپایی، کپنهاگ پایتخت دانمارک از جایگاه پانزدهم در سال گذشته به رده دوم و زوریخ سوئد و کلگری کانادا به طور مشترک جایگاه سوم را از آن خود کرده است. این در حالی است که شهرهای اروپای شرقی نسبت به گذشته زیست‌پذیری پایین‌تری را تجربه کرده‌اند که محققان واحد اطلاعات اکونومیست، علت این امر را تا حد زیادی به هزینه‌های بالای زندگی در آن‌ها نسبت داده‌اند.

در شاخص شهرهای زیست‌پذیر جهان، دمشق سوریه، لاگوس نیجریه، طرابلس لیبی، الجزیره پایتخت کشور الجزایر و کراچی پاکستان به واسطه آشوب‌های اجتماعی و جنگ‌های پی‌درپی، پایین‌ترین جایگاه‌های لیست را از آن خود کردند.

چرا وین بهترین شهر جهان شد؟

با این حال، بسیاری از شهرهای قعر جدول، نسبت به سال گذشته و پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی از نظر زیست‌پذیری بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده و توانسته‌اند به جایگاه‌های بالاتری نائل شوند.

در شاخص واحد اطلاعات اکونومیست، وضعیت زندگی در شهرهای مختلف جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد و زیست‌پذیرترین آن‌ها به مردم معرفی می‌شود تا کسانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور خود را دارند، بهترین مقصد را برای ادامه زندگی برگزینند.

کد خبر 585006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.