اضافه‌کاری روزانه کارگران، زمینه‌ساز آسیب های اجتماعی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: اضافه کاری مازاد بر ساعت کاری متداول کارگران برای تأمین نیازهای معیشتی، زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، میثم مداحی در کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که ویژه یاریگران کار و تولید، مسئولان خانه‌های بهداشت و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای برگزار شد؛ ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه اظهار کرد: یکی از مسائلی که جوامع بشری در حال حاضر با آن مواجه است تعریف نیازهای جدید برای خانواده است.

وی با بیان اینکه وقتی نیازهای جدیدی برای خانواده ایجاد می‌شود همت و وقت زیادی از اعضای خانواده برای رفع این نیازها باید صرف شود، ادامه داد: یک کارگر برای تأمین نیازهای خانواده‌اش، بعضاً روزانه ۱۲ ساعت به صورت فرسایشی کار می‌کند و همین امر زمینه ساز ایجاد انواع آسیب‌های اجتماعی و تمایل افراد به سمت مواد مخدر است که بنیان خانواده‌های کارگری را تهدید می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین با اشاره به نقش خانه‌های بهداشت کارگری در حفظ و ارتقای سلامت کارگران گفت: بهگرهای واحدهای اقتصادی باید حلقه واسط بین کارگران و کارفرمایان باشند.

وی تصریح کرد: بهگرهای واحدهای اقتصادی به عنوان نقش واسط و تعدیل‌گر بین کارگر و کارفرما باید از طرفی برای بهبود و ارتقای سلامت روحی و فضای کاری کارگران و از طرفی نیز در ارتقای بهره وری و سرعت انجام کار در واحدهای اقتصادی نقش آفرینی کنند.

مهدی کریمی، مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه اظهار کرد: آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی سالم ویژه کارگران واحدهای اقتصادی کشور در دو بخش کارگاه‌های ۵۰ تا ۵۰۰ نفر توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و کارگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفر توسط یاریگران زندگی (بهگران) انجام می‌شود.

وی گفت: مباحث ایمنی و سلامت دو بال مهم برای بهبود کیفیت انجام کار و بهره‌وری بیشتر کارگران در واحدهای اقتصادی است.

مرتضی اسفندیاری مشاور سلامت خانواده، پیشگیری از اعتیاد و روانشناس به عنوان مدرس این دوره به ارائه مباحث آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی، معرفی چهار مدل خانواده، آموزش مهارت‌های نه گفتن، ارائه روش‌ها و راه کارهای پیشگیری از اعتیاد روش‌های ترک آن پرداخت.

گفتنی است، کارگاه آموزشی یک روزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به مناسبت هفته مبارزه با سو مصرف و قاچاق مواد مخدر توسط حوزه مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ویژه یاریگران زندگی در محیط کار و تولید و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای واحدهای اقتصادی در محل سالن شهید بهشتی این اداره کل برگزار شد.

کد خبر 585003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.