پروژه شورای شهر لستر برای حمایت از افراد اوتیسم

تدبیر شورای شهر بارسلونا برای مقابله با تنهایی، شورای شهر لندن؛ برنده جایزه رهبری آب‌وهوایی، برنامه شورای شهر منچستر برای بهسازی مرکز شهر، جایزه معتبر ملی ولورهمپتون در دستان شورای شهر و اولین تابلوی برقی خیابان مدرسه در وست‌مینستر عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر با هدف جلب مشارکت افراد بومی مبتلا به اوتیسم و خانواده‌های آن‌ها برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای سه ماه تدارک دید که هدف آن عبارت از به‌دست‌آوردن تجربه از طریق مسیر تشخیصی اوتیسم و تشخیص عناصر لازم برای توانا ساختن مشارکت‌کنندگان به شرکت در برنامه‌های بلندمدت با تمرکز بر بهبود خدمات بلندمدت محلی بود.

شورای شهر موفق شد با مشارکت چندین فرد مبتلا به اوتیسم که پیش از آن در برنامه‌های شورا شرکت نداشتند به بهبود خدمات محلی اوتیسم در منطقه مورد نظر کمک کند. شورا در این پروژه با سه چالش روبه‌رو بود. چالش اول این بود که چگونه می‌توان طیف وسیعی از افراد اوتیستیک محلی را در بهبود خدمات محلی مشارکت داد و اطمینان حاصل کرد که می‌توان افراد جدید را نیز به برنامه افزود، چالش دوم شامل به‌دست‌آوردن تصویری از تجربیات افراد گوناگون در این زمینه با تمرکز بر تجربیاتی می‌شد که احتمالاً برای بسیاری از مبتلایان دشوار بود و سومین چالش حفظ و تداوم همکاری مشارکت‌کنندگان در این برنامه به‌رغم پایان یافتن پروژه البته در صورت تمایل خود آن‌ها بود.

در پایان این پروژه شورای شهر لستر، اطلاعات شرکت‌کنندگان در زمینه برنامه‌های توسعه خدمات اوتیسم و شیوه‌های حمایت از فعالیت‌های مشارکتی این افراد به‌روز شد و بازخوردهای برنامه برای ایجاد کارگاه‌های تشخیصی اوتیسم و مهارت‌های مراقبتی موردنیاز برای افراد مبتلا مورد استفاده قرار گرفت.

بارسلونا؛ تدبیر شورای شهر برای مقابله با تنهایی

شورای شهر بارسلونا در راستای مقابله با تنهایی و انزوا یک بازی رومیزی طراحی کرده است؛ چراکه طبق نظرسنجی‌ها حدود ۷۰ هزار نفر از هر گروه سنی در این شهر اغلب احساس تنهایی می‌کنند که این احساس با وجود پیامدهای ناشی از بحران‌های اجتماعی و سلامتی کووید -۱۹ تشدید می‌شود. به‌این‌ترتیب شورای شهر به راه‌اندازی کمپین «بر ضد تنهایی؛ بیایید دوباره با هم باشیم» اقدام کرده است که بخشی از استراتژی گسترده این شورا در برابر معضل اجتماعی تنهایی محسوب می‌شود.

کمپین شورای شهر بارسلونا از ساکنان می‌خواهد در صورت تشخیص و احساس تنهایی، برای مقابله با آن به برقراری ارتباط مجدد با خود، اطرافیان و محیط بپردازند. بخشی از کمپین نیز شامل راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید به زبان‌های کاتالان و اسپانیایی بر اساس گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان می‌شود که بیش از ۵۰ خدمات شهری از جمله «ما گوش شنوای شما هستیم» ارائه می‌دهد.

برنامه دیگر شواری شهر برای مقابله با معضل اجتماعی تنهایی، ایجاد یک بازی رومیزی به نان «پادزهر» تحت حمایت مستقیم شهرداری است که مزایای بی‌شماری از جمله تسهیل کسب دانش، انتقال ارزش‌ها، تشویق تفکر انتقادی، یادگیری‌های اجتماعی، هم‌ذات‌پنداری، تقویت عزت‌نفس، بالا بردن اعتماد به‌نفس و مواردی از این قبیل است.

لندن؛ شورای شهر، برنده جایزه رهبری آب‌وهوایی

اقدامات مشترک منطقه‌های لندن در بازسازی خانه‌های شهر با هدف کاهش انتشار کربن، جایزه MJ2022 را از آن خود کرد. این اقدامات بخش‌های اصلی برنامه «مقاوم‌سازی لندن» در دسته «برتری در واکنش به شرایط اضطراری آب‌وهوایی» بود که توسط داوران برنامه طرحی واقعاً پیشگامانه و راه‌حلی بالقوه برای طیف وسیع‌تری از شوراهای شهر سراسر جهان توصیف شد. انتشار کربن از ساختمان‌ها حدود یک‌سوم از کل کربن انتشاریافته در پایتخت انگلستان را تشکیل می‌دهد که با همکاری شورای شهر و شهرداری‌های منطقه‌های لندن برای بهبود وضعیت فعلی مسکن در سراسر شهر، لندن علاوه بر بهبود چشمگیر در بخش کربن‌زدایی شاهد مزایای دیگری هم‌چون کاهش کمبود سوخت و تقویت صنایع سبز نیز بود.

برنامه شورای شهر منچستر برای بهسازی مرکز شهر

شورای شهر منچستر در حال کار روی یک چشم‌انداز بلندمدت آینده‌نگرانه برای بازسازی بالقوه مرکز شهر است که شامل ایجاد خانه‌های جدید، اشتغال و فضای فرهنگی در کنار سرمایه‌گذاری در قلمروی عمومی می‌شود. شورا با هدف گسترش مالکیت زمین‌های خود در مرکز شهر در راستای بررسی گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و بازسازی، مرکز خرید «ویتنشاو (Wythenshawe)» واقع در قلب مرکز شهر منچستر را از «سنت مودون (St. Modwen)»، توسعه‌دهنده خبره و متخصص املاک و بازسازی بناها، خریداری کرد.

این مرکز تجاری منطقه و منبعی حیاتی برای مردم محلی به‌منظور دسترسی به مغازه‌ها، امکانات تفریحی و سایر مزایا است بنابراین شورای شهر در حال انجام بررسی‌های لازم است تا اطمینان حاصل کند تغییر در مالکیت هیچ تأثیری بر تاجران، مستأجران و مشاغل این مجموعه نخواهد داشت و به آنها اجازه می‌دهد بدون اختلال به ارائه خدمات ارزشمند خود به مشتریان محلی ادامه دهند.

ولورهمپتون؛ جایزه معتبر ملی در دستان شورای شهر

خدمات «پاور۲ (power2)» شورای شهر ولورهمپتون برنده جایزه بخش «نوآوری در ارائه خدمات به کودکان و بزرگسالان» رویداد ملی جوایز MJ شد. این خدمات با کودکان و جوانانی سروکار دارد که در معرض خطر استثمار باندی یا جنسی، سوءاستفاده از مواد، رفتار مجرمانه یا ضد اجتماعی، اخراج شدن از مدارس، خشونت خانگی و مواردی از این قبیل هستند و طی سه سال گذشته به ده‌ها نوجوان و جوان آسیب‌پذیر ۱۱ تا ۲۵ ساله کمک کرده است تا زندگی خود را متحول کنند، رفتار خود را در مدرسه و خانواده بهبود بخشند و از درگیر شدن در فعالیت‌های پرخطر یا مجرمانه خودداری کنند. پاور۲ که یکی از پروژه‌های آزمایشی شورای شهر ولورهمپتون بوده است با کسب امتیازهای بالا در بازرسی‌های اخیر خدمات پشتیبانی و مراقبت محلی جایگاه خود را به‌عنوان بخشی همیشگی از برنامه‌های اجتماعی شورای شهر تثبیت کرد.

وست‌مینستر؛ اولین تابلوی برقی خیابان مدرسه

شورای وست‌مینستر اولین تابلوی برقی خیابان مدرسه در سراسر بریتانیا را در خارج از مدرسه ابتدایی «سنت‌مری (St Mary)» در میدان «برایانستون (Bryanston)» نصب کرد تا رانندگان از زمان تعطیلی مدرسه و عبور عابران پیاده و دوچرخه‌سواران آگاه شوند. این تابلو به‌طور ویژه برای روشن شدن در هنگام باز بودن مدرسه طراحی شده و در زمانی که مدرسه تعطیل است یعنی عصرها، تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی و تعطیلات بین دو ترم روشن نمی‌شود.

خیابان مدرسه بخشی از برنامه خیابان‌های فعال شورای شهر با هدف ایجاد خیابان‌های امن‌تر برای کاهش ترافیک و آلودگی در اطراف مدارس وست‌مینستر است که به کودکان، والدین، مراقبان و معلمان این امکان را می‌دهد که با دوچرخه، اسکوتر یا پای پیاده، با خیال راحت به مدرسه رفت‌وآمد کنند.

کد خبر 584994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.