اولویت‌های شهرداری مبارکه در فضای سبز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه گفت: نگهداری و ارتقای کیفی فضای سبز موجود از اولویت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری است.

احمدرضا فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در زمینه توسعه فضای سبز شهر مبارکه اقدامات مطلوبی انجام شده است، اظهار کرد: نگهداری فضای سبز موجود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: حفظ و توسعه کیفی فضای سبز، اولویت نخست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه است و توسعه کمی فضای سبز، در اولویت دوم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان طی شش ماه گذشته، خاطرنشان کرد: نگهداری مستمر حدود ۴۰۰ هکتار فضای سبز شهر شامل آبیاری، هرس، وجین و علف‌زنی، کوددهی و سم‌پاشی در شرایط خشکسالی و کاهش شدید منابع، هرس باغبانی و گیاه‌پزشکی بیش از ۱۴۰۰ اصله درخت از مهم‌ترین این اقدامات است.

آماده‌سازی و تجهیز ۲۳۰۰ مترمربع گلخانه

فروتن تصریح کرد: ۹۷ هزار متر طول فرم‌دهی پرچین سبز و مورت‌زنی، انجام پنج دوره چمن‌زنی ۳۰ هکتار (مجموع ۱۵۰ هکتار) طی شش ماه، اجرای عملیات سم‌پاشی درختان واقع در پارک‌ها و معابر سطح شهر جهت مبارزه با آفات نباتی، مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌ها با استفاده از سموم بیولوژیک، حشرات شکارچی و مبارزه مکانیکی به منظور کاهش مصرف سموم در محیط زیست شهر، مبارزه و کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی به روش تزریق سم به تنه از جمله تزریق سم به درختان نارون جهت کنترل بیماری مرگ هلندی نارون و مبارزه با سوسک پوست‌خوار کاج از دیگر اقدامات سازمان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی و تجهیز ۲۳۰۰ مترمربع گلخانه تولید، تجهیز و آماده‌سازی چهار گلخانه هرکدام به مساحت ۴۰۰ مترمربع و یک گلخانه به مساحت ۷۰۰ مترمربع، تولید انواع گونه‌های درختی و درختچه‌های گل‌دار و گل‌های فصلی با هدف تولید سالیانه ۳۰ هزار اصله نهال مختلف، تولید ۲۰۰ هزار کوزه گل فصل جهت استفاده در فضای سبز به منظور تولید نهال‌های با کیفیت و سازگار با شرایط محیط از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه تاکید کرد: بیش از ۱۹۵ هزار بوته گل فصل به منظور زیبایی منظر شهر و بهبود دید بصری معابر شهر مبارکه در بوستان‌ها و معابر کاشته شد.

فروتن با اشاره به کاشت بیش از ۶۰۰۰ اصله درخت و درختچه، گفت: ۲۵۰۰ اصله درخت از انواع گونه‌های مقام به خشکسالی و سازگار با شرایط اقلیمی از جمله زیتون تلخ، سرو و توت و ۳۵۰۰ درختچه از نوع پامپاس کراس، یوکا، خرزهره در فضای سبز مبارکه کاشته شده است.

وی با اشاره به اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهرداری مبارکه، افزود: بیش از ۵۰۰۰ متر شبکه آبیاری تحت فشار و تعمیر بیش از ۳۰۰۰ شبکه آبیاری قطره‌ای با همکاری واحد تأسیسات اجرا و بیش از ۶۵۰۰ متر شبکه آبیاری تعمیر شد.

کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکسالی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه با اشاره به کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکسالی، تصریح کرد: با توجه به بحران جدی آب به منظور استفاده بهینه، تحقیق و شناسایی و کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی از جمله (اقاقیا- زیتون تلخ- خرزهره –رزماری) در دستور کار سازمان قرار گرفت و اجرایی شد.

فروتن ابراز امیدواری کرد: با حمایت مجموعه شهرداری و شورای شهر مبارکه، بتوان قدم‌های مثبتی جهت نگهداری، حفظ فضای سبز و توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهر برداشت.

وی با اشاره به تعمیر و بازسازی هشت مورد پمپ‌ها و چاه‌ها، ادامه داد: طی این مدت تعمیر و تعویض الکتروپمپ چاه‌های عمیق و دستی و رسیور و الکتروپمپ، تعمیر و بازسازی آب‌نماهای سطح شهر و بوستان‌ها، تعمیر و بازسازی آب‌نماهای میدان انقلاب، میدان سردار شهید سلیمانی، پارک سرارود، میدان دفاع مقدس، پارک قهنویه و پارک لاله انجام شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه تاکید کرد: نصب بیش از ۵۰ المان موقت مناسبتی (از مرحله طراحی تا اجرا)، اکران ۱۵ المان با موضوع مناسبت محرم و صفر در سطح شهر، اجرای نورپردازی نقطه‌ای (لوگو پروژکتور) با موضوع مناسبت غدیر در شش نقطه و اکران المان غدیر در میدان سردار شهید قاسم سلیمانی در شش ماه گذشته در شهر مبارکه انجام شد.

فروتن با اشاره به نصب دو مجموعه بازی کودک در پارک‌های سطح شهر، افزود: این مجموعه‌ها در زمین بازی پارک شهدای یزدان و زمین بازی پارک جدید محله قهنویه نصب شد.

وی اظهار کرد: تعمیر اساسی و بازسازی مجموعه‌های بازی و ست‌های ورزشی پارک‌های سطح شهر و محلات در پارک لاله، بلال نصرآباد، پارک گل نرگس، پارک محله شیخ‌آباد، پارک محله ۵ صفائیه، پارک شهدای گمنام محله یک صفائیه، پارک محله سعادت آباد، پارک محله سجادیه، پارک محله اسماعیل ترخان، پارک امامزاده عزالدین محمد (ع) و پارک محله محمدیه انجام شد.

کد خبر 584947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.