مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پیگیر مشکلات شهرداری‌ها در سطح ملی»، «توجه مدیریت شهری اصفهان به صدور پروانه برای املاک علی‌آباد کلنگان»، «بهره‌برداری از خط جدید تندروی اصفهان در دهه ولایت»، «پیشرو بودن اصفهان در ایمنی سایت‌های بازی»، «استقبال کم‌نظیر اصفهانی‌ها از نخستین نمایشگاه بازار گیاهان دارویی»، «صدور پروانه الکترونیکی گامی به سوی شهر هوشمند»، «مزیت‌های "سرای ۱۰" برای شهروندان»، «مسجدمحوری از موضوعات کلیدی مدیریت شهری اصفهان»، «ساختمان جهان‌نما تعیین تکلیف شود»، «معرفی برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری در سامانه شفافیت» و «صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در تمام مناطق شهر تا ۱۵ تیرماه»، مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

پیگیر مشکلات شهرداری‌ها در سطح ملی هستم

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: نخستین نشست شهرداران مراکز شهرستان‌ها در دوره جدید مدیریت شهری به منظور هم‌اندیشی و احصای مشکلات شهرستان‌ها برگزار شد. بخشی از مسائل شهرداری‌های داخل استان با محوریت دفتر امور شهری استانداری قابل حل است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستم، مسائل و مشکلات بزرگی که گریبان‌گیر شهرداری‌ها است را از این طریق در سطح ملی مطرح و پیگیری خواهم کرد.

توجه مدیریت شهری اصفهان به صدور پروانه برای املاک علی‌آباد کلنگان

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: حدود ۷۰ هکتار از اراضی علی‌آباد کلنگان واقع در شمال ملک‌شهر، در سال ۱۳۴۹ واگذار شده و از سال ۱۳۵۱ که اسناد آن صادر شده بود تاکنون، به‌دلیل مشکلاتی همچون خارج از محدوده بودن و داشتن کاربری کشاورزی، صدور پروانه ساختمان برای آن مقدور نبود.

وی تاکید کرد: هفته گذشته مکاتبه‌ای مبنی بر تصویب و تأیید طرح علی‌آباد کلنگان از سوی این وزارتخانه به استانداری اصفهان ابلاغ شد که با ابلاغ استاندار به این معاونت، صدور پروانه ساختمانی در این محدوده کلید می‌خورد.

خط جدید تندروی اصفهان در دهه ولایت به بهره‌برداری می‌رسد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه یک خط جدید BRT از سه‌راه درچه-آتشگاه در غرب اصفهان آغاز شده است و به مقصد پایانه مسافربری جی در شرق اصفهان می‌رسد، گفت: در تلاش هستیم این خط جدید تندرو را در دهه ولایت افتتاح کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از محاسن این خط جدید، نزدیکی به پایانه جی و خط سه تندرو است، افزود: در تلاش هستیم با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی و مناطقی که در مسیر این خط قرار دارد، این خط جدید تندرو را در دهه ولایت افتتاح کنیم.

اصفهان در ایمنی سایت‌های بازی پیشرو است

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌نشانی متولی ایمنی شهر، مبلمان شهری و فضای بازی شهری است و تمام موارد ایمنی این مجموعه‌ها مربوط به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری است.

وی تاکید کرد: اصفهان یک استان پیشرو در کشور در زمینه ایمن‌سازی مجموعه‌ها و سایت‌های بازی است. زمین‌های بازی که اکنون در شهر وجود دارد نسبت به ۱۵ سال پیش از نظر ایمنی، تجهیزات، کف‌پوش‌ها و تمام موارد ایمنی ارتقا یافته و میزان حوادث به حداقل حالت ممکن رسیده است.

استقبال کم‌نظیر اصفهانی‌ها از نخستین نمایشگاه بازار گیاهان دارویی

امیرحسین ماه‌آورپور، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: نمایشگاه "بازار گیاهان دارویی" که برای نخستین‌بار در اصفهان برگزار شده است، این نمایشگاه با هدف ارتقای سطح سلامتی شهروندان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با خواص گیاهان دارویی برگزار شده است استقبال بسیار خوب شهروندان را از این نمایشگاه شاهد بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه بازار گیاهان دارویی واقع در باغ غدیر ۲۰ غرفه دایر شده است و گیاهان دارویی با قیمت‌های بسیار مناسب به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

صدور پروانه الکترونیکی گامی به سوی شهر هوشمند

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خدمات نرم‌افزار سرای هشت در حوزه شهرسازی، اظهار کرد: سرا، نرم‌افزای است که خدمات شهرسازی را به شکل الکترونیکی انجام می‌دهد، این نرم‌افزار از سال‌ها قبل با سرای هشت شهرداری اصفهان کار می‌کرد و اقدامات و خدمات شهرسازی به شکل الکترونیکی و حضوری انجام می‌شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ارائه خدمات به شهروندان با نرم‌افزار در سرای ۱۰ ارتقا یافته و هوشمند شده است و در این سامانه بر اساس قواعد و ضوابطی که وجود دارد، پاسخ‌هایی به ارباب رجوع ارائه می‌شود.

مزیت‌های "سرای ۱۰" برای شهروندان چیست؟

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هوشمندسازی خدمات در کلان‌شهر اصفهان، اظهار کرد: در این دو سالی که دنیا از جمله ایران و اصفهان درگیر عوارض سنگین ویروس کرونا بود، ضرورت استفاده از خدمات الکترونیکی و حرکت به سمت شهر هوشمند برای همه مسئولان و مردم مسجل شد.

وی با بیان اینکه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی انجام می‌شود، افزود: سیستم سرای ۱۰ در راستای بهبود و تسهیل در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی و ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی ارائه شده به شهروندان اصفهان راه اندازی شده است.

مسجد محوری از موضوعات کلیدی مدیریت شهری اصفهان است

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر یکشنبه هر هفته در سطح محلات حضور می‌یابند و در دیدار چهره به چهره با شهروندان در صدد احصا و رفع مشکلات هستند. ارتباط تنگاتنگ با معتمدان محلات از سیاست‌های شورای اسلامی شهر است، لذا بر این ملاقات‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی تاکید داریم.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم هر شهر را مردم آن شهر می‌سازند، مسجدمحوری از موضوعات کلیدی در این دوره مدیریت شهری است، زیرا هر چه مساجد قوی‌تر باشند و تشکل‌های فرهنگی در مساجد و محلات قوی‌تر عمل کنند، هزینه‌های شهر کمتر خواهد شد.

ساختمان جهان‌نما تعیین تکلیف شود

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت ساختمان جهان‌نما، گفت: تعیین تکلیف صدها و هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم که در این ساختمان نیمه‌تمام و نیمه‌کاره با دنیایی از مشکلات مردمی و اجتماعی رها مانده، امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در ساختمان جهان‌نما سرمایه بسیاری وجود دارد که نیمی از آن غیرفعال و نیمی دیگر ناتمام مانده است، گفت: انتظار داریم در راستای رفع مشکلاتی از جمله میدان جهان‌نما اقدامات مؤثری انجام شود، لازم است شورای ششم در عمل پیگیر رفع مشکلات شهروندان در حوزه ترافیک و مالکیت‌ها باشد.

صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در تمام مناطق شهر تا ۱۵ تیرماه

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازآفرینی بافت‌های تاریخی و ناکارآمد در سطح شهر اصفهان، اظهار کرد: از آغاز فعالیت دوره جدید شورای اسلامی شهر و شکل‌گیری کمیسیون عمران و شهرسازی چند اولویت در این بخش در نظر گرفته شد که یکی از آنها بازآفرینی بافت فرسوده است.

وی تاکید کرد: تاکنون سیستم الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی در هفت منطقه شهرداری راه‌اندازی شده است و تا پانزدهم تیرماه تمام مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان به این سیستم مجهز خواهد شد.

معرفی برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری در سامانه شفافیت

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سامانه شفافیت معرفی برنامه‌های اجرایی شهرداری و امکان دسترسی به سامانه‌سوت‌زنی نیز وجود دارد و بر اساس آخرین اطلاعات مطرح شده در کمیته ارتقای سلامت اداری این موارد آماده شده است.

وی در مورد به طراحی سامانه سوت‌زنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری سامانه سوت‌زنی در شهرداری و شورای ششم اصفهان به نحوی طراحی شده است که ارتباط‌گیری و استفاده از آن برای شهروندان آسان باشد و تا حد امکان حریم خصوص افراد نیز حفظ شود. در شرایط فعلی سامانه سوت‌زنی در شورای اسلامی شهر اصفهان استفاده می‌شود و شهرداری نیز بر اساس مصوبه شورای ششم ملزم به استفاده از این سامانه شده است.

کد خبر 584946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.