آگاه‌سازی مردم از تغییرات اقلیمی با نمایش آثار هنری

گروهی از خلاقان به نمایش آثار هنری خود در ایتالیا و سوئیس پرداخته‌اند تا از طریق آن، نبود اعمال اقدامات کافی برای کاهش اثرات اقلیمی را به تصویر بکشند. این اقدام بخشی از یک نمایشگاه به نام «ساختارهای فردی» است که توسط مرکز فرهنگی اروپا طی مراسم دوسالانه ونیز در سال ۲۰۲۲ اجرا شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از خلاقان به نمایش آثار هنری خود در «ونیز» پرداخته‌اند با این هدف که مردم و مدیران را به بحث درمورد پایداری سوق دهند و اقدامات کارآمدتری برای به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی در شهرها اعمال شود. آثار هنری این نمایشگاه با الهام از طبیعت و به شکل مونولیت‌هایی مستطیلی‌شکل، نصب شد و افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرد.

آگاه‌سازی مردم از تغییرات اقلیمی با نمایش آثار هنری

جالب است بدانید که پس از ونیز، نمایشگاه مشابهی در سوئیس برگزار شده و دو مونولیت یا تک‌سنگ بزرگ مستطیلی را در بر گرفته است. سازندگان نمایشگاه سوئیس با استفاده از یک تنه درخت فسیل شده و شکسته، شکافی در میان دو مونولیت ایجاد کرده‌اند که هر یک از آن‌ها از هشت بلوک بتنی تشکیل شده است. هنرمندان اهل ونیز نیز بلوک‌های نمایشی خود را به گونه‌ای در نمایشگاه نصب کرده‌اند که با پیش رفتن به سمت جلو تغییر شکل می‌دهد و بازدیدکنندگان را به بحث در مورد آن‌ها و پی بردن به اثرات تغییرات اقلیمی بر کره خاکی دعوت می‌کند.

نمایشگاه مونولیت‌ها در ونیز به مدت سه سال برگزار شده و هر سال تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است. "درک طبیعت به عنوان یک سیستم عملگر در کره خاکی" مهم‌ترین مضمون این نمایشگاه بوده است؛ به این معنا که طبیعت تنها فضایی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت نیست، بلکه سیستمی به حساب می‌آید که زندگی بشر را از جنبه‌های بسیاری به خود وابسته کرده است.

آگاه‌سازی مردم از تغییرات اقلیمی با نمایش آثار هنری

علاوه بر این، خلاقانی که به برگزاری نمایشگاه‌های مونولیتی در ونیز و سوئیس پرداخته‌اند، در نظر داشته‌اند فراتر از واژه "پایداری" پیش بروند و انسان را به تغییر سبک زندگی خود برای بهبود کیفیت زندگی در کره خاکی دعوت کنند. مضمون اصلی نمایشگاه مونولیت ونیز در سال ۲۰۲۲، این بود که "ما ساکنان کره خاکی هستیم و باید برای کاهش بحران‌های موجود در آن بکوشیم". در واقع، خلاقان با سردادن این شعار در نمایشگاه‌های ونیز و سوئیس در نظر داشتند مدیران سراسر جهان را به اعمال اقداماتی کارآمد و مردم را به تغییر سبک زندگی خود برای کاهش اثرات اقلیمی در کره خاکی فرا بخوانند.

آگاه‌سازی مردم از تغییرات اقلیمی با نمایش آثار هنری

کد خبر 584909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.