امدادرسانی به بیش از ۵ هزار آسیب‌دیده در ۳ ماه نخست سال

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از امدادرسانی به پنج هزار و ۱۸۴ آسیب‌دیده ناشی از ۸۸۹ حادثه به وسیله یک هزار و ۷۹ تیم عملیاتی این جمعیت طی سه ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری، به ۸۸۹ حادثه با پنج هزار و ۱۸۴ آسیب‌دیده امدادرسانی شد.

وی با اشاره به حوادث تحت پوشش این جمعیت در مدت مذکور، افزود: در این بازه زمانی ۴۲۶ حادثه جاده‌ای، ۲۲۷ خدمت حضوری، ۱۰۶ حادثه شهری، ۶۶ حادثه صنعتی و کارگاهی، ۴۰ حادثه کوهستان، سه حادثه ریزش آوار، یک حادثه ریلی، ۱۰ حادثه سیل و آب‌گرفتگی، دو حادثه طوفان، یک حادثه آتش‌سوزی جنگل و مراتع و یک حادثه دریایی_ساحلی، توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان پوشش داده شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به افزایش ۴۵.۴۴ درصدی حوادث سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: تعداد حوادث جاده‌ای ۴۰.۱۳ درصد، حوادث کوهستان ۲۵ درصد، خدمات حضوری ۱۶۷.۶۰ درصد و حوادث صنعتی و کارگاهی ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته و تعداد حوادث سیل و آب‌گرفتگی ۲۳ درصد، طوفان ۳۳.۳۳ درصد و حوادث شهری ۴.۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تعداد نجات‌یافتگان مدت مذکور، تصریح کرد: در امدادرسانی به حوادث رخ داده، ۷۵۷ نفر نجات داده شدند که از این تعداد ۵۳۲ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۲۵ نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

انجام ۴۶ عملیات رهاسازی توسط نیروهای جمعیت هلال‌احمر

کریمی اضافه کرد: سه هزار و ۸۸۷ نیروی عملیاتی نجاتگر و امدادگر در قالب یک هزار و ۷۹ تیم عملیاتی با به‌کارگیری ۷۹۲ دستگاه خودروی امدادی آمبولانس در عملیات‌های یاد شده فعالیت داشته‌اند و در این مدت ۴۶ عملیات رهاسازی توسط نیروهای این جمعیت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور، میانگین زمان اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع ۰۸:۲۸ و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از زمان اطلاع‌رسانی به این جمعیت ۱۰:۴۸ و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای برابر با ۰۱:۱۷:۳۶ بوده است.

کد خبر 584891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.