خلاقیت شهر بلغاری در برخورد با دفع غیرقانونی زباله

ابتکاری هنری توسط شهردار پلون بلغارستان آغاز شده است که وی با انجام آن قصد دارد، سودجویی و قباحت عمل افرادی را که سعی می‌کنند با دور ریختن غیرقانونی مبلمان قدیمی یا مصالح ساختمانی در هزینه‌های حمل‌ونقل صرفه‌جویی کنند، به تصویر بکشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گئورگ اسپارتانسکی، شهردار پلون بلغارستان، طی اقدامی مبتکرانه، اینستالیشن (هنر چیدمان) جالبی را در انتقاد به تخلیه نادرست مبلمان قدیمی، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی تدارک دید و تصمیم گرفت زشتی این عمل را به صورت عمومی آشکار کند.

این اقدام با مشارکت یکی از شرکت‌های جمع‌آوری زباله محلی در میدان مرکزی شهر انجام شده است و چندین روز در محل باقی خواهد ماند.

خلاقیت شهر بلغاری در برخورد با دفع غیرقانونی زباله

با انجام این کار، اسپارتانسکی می‌خواهد بر بی‌مسئولیتی تعدادی از شهروندان که قوانین اساسی برای دفع چنین زباله‌هایی را رعایت نمی‌کنند، تأکید کند.

شهروندان نامسئول بلغاری، پس از انجام تعمیرات در منزل، کانتینرهای موجود با قیمت مقرون‌به‌صرفه را اجاره نمی‌کنند و حمل زباله را به شرکت‌های حرفه‌ای واگذار نمی‌کنند. این در حالی است که می‌توان زباله‌ها را به یکی از چندین کانتینر بزرگ مستقر در شهر منتقل کرد؛ جایی که زباله‌های حجیم را می‌توان به صورت رایگان تخلیه کرد.

اسپارتانسکی توضیح داد که او می‌خواهد انزجار عموم را در برابر چنین اعمالی، آشکار کند و هموطنان خود را تحریک کند تا هر کجا که چنین صحنه‌هایی از دفع نادرست را مشاهده می‌کنند، گزارش دهند. اعلام شهروندان به شهرداری این امکان را می‌دهد که متخلفان را شناسایی و آنها را مجبور به پرداخت هزینه نظافت کند.

تنها در سال گذشته شهر پلون بیش از ۵۷۰ هزار "لو" بلغارستان (۲۹۲ هزار یورو) از بودجه خود برای ساماندهی محل‌های دفن زباله غیرقانونی پرداخت کرده است؛ مبلغی که به راحتی می‌تواند به بازسازی، ساخت زمین‌های بازی یا سالن‌های ورزشی در فضای باز اختصاص یابد.

سال‌ها است که شهرداری پلون با متخلفان نظافت در شهر مبارزه می‌کند و این موضوع به یکی از معضلات مدیریت شهری تبدیل شده است.

خلاقیت شهر بلغاری در برخورد با دفع غیرقانونی زباله

کد خبر 584875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.