در روز کنکور خاموشی نخواهیم داشت

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: جلساتی برای مدیریت بار با توانیر و شرکت‌های توزیع برق برگزار شد تا همه امکانات مبنی بر این باشد که هیچ گونه خاموشی در سطح استان نداشته باشیم و کنکور سراسری بدون مشکل برگزار شود.

سیدمحمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز گذشته _سه‌شنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۱_ پیک مصرف روز در ساعت ۱۷:۳۵ اتفاق افتاد که میزان تولید برق در اصفهان ۴,۱۰۶ مگاوات و میزان مصرف ۴,۹۹۳ مگاوات بوده است. بر این‌ اساس ۸۸۷ مگاوات برق از شبکه سراسری وارد شبکه توزیع برق استان اصفهان شد.

وی افزود: این هفته دمای هوای اصفهان افزایش قابل توجهی داشت و این افزایش دما در روز آینده به اوج خود می‌رسد که این مسئله با برگزاری کنکور سراسری مصادف شده است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان ادامه داد: در این راستا جلساتی برای مدیریت بار با توانیر و شرکت‌های توزیع برق برگزار شد تا همه امکانات مبنی بر این باشد که هیچ گونه خاموشی در سطح استان نداشته باشیم و کنکور سراسری بدون مشکل برگزار شود.

نوحی اضافه کرد: با وجود اینکه اکنون مدیریت بار با صنایع انجام می‌شود اما لازم است مردم نیز در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پر مصرف همچون ماشین لباسشویی استفاده نکنند؛ همچنین لامپ‌های اضافی را حتماً خاموش کنند.

وی تصریح کرد: بخش اداری نیز در این روزهای گرم باید توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل‌های هیئت وزیران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف در طول روز و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیراداری، داشته باشند. متأسفانه در روزهای اخیر به بیش از ۱۵۰ دستگاه اداری اخطار داده و در یکی از روزهای هفته جاری برق ۲۰ اداره به دلیل اضافه مصرف در استان قطع شد.

کد خبر 584873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.