تمدید مهلت ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: مهلت ثبت‌نام در دوره‌های دانشگاه علمی‌کاربردی تا سه‌شنبه _چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱_ تمدید شد تا کسانی که علاقه‌مند به شرکت در رشته‌های مختلف هستند، فرصت ثبت‌نام داشته‌ باشند.

بهزاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی در پذیرش مهرماه سال تحصیلی جدید، مجموعاً ۳۹۱ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی دارد، اظهار کرد: حدود ۲۲ مرکز علمی‌کاربردی در استان اصفهان در این دوره‌ها دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: این مرکز علمی حدود ۲۲۲ رشته برای دوره‌های کاردانی و ۱۶۲ رشته در مقطع کارشناسی دارد، اما در این دوره از ثبت‌نام با توجه به مشاغل جدید و نیاز بازار ۵۷ کد رشته جدید نیز ایجاد شد که با موافقت تهران در این دوره‌ها نیز پذیرش خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان ادامه داد: در گذشته پذیرش این مرکز علمی تنها محدود به اوایل شهریورماه بود، اما در سال جاری پذیرش همزمان با برگزاری کنکور صورت می‌گیرد و تمدید و تکمیل ثبت‌نام نیز در مقطع زمانی مناسبی انجام می‌شود.

وی در رابطه با میزان تمدید مهلت ثبت‌نام گفت: مهلت ثبت‌نام در دوره‌های دانشگاه علمی کاربردی تا سه‌شنبه _چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱_ تمدید شد تا کسانی که علاقه‌مند به شرکت در رشته‌های مختلف هستند، فرصت ثبت‌نام داشته‌باشند.

رضایی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مربوط به دانشگاه علمی‌کاربردی، اطلاعاتی در رابطه با رشته‌های این مرکز علمی کسب کرده و برای ثبت‌نام به سایت سنجش مراجعه کنند.

وی در رابطه با میزان استقبال از رشته‌های دانشگاه علمی‌کاربردی گفت: با توجه به اینکه برای نخستین‌بار زمان پذیرش تغییر کرد، برای ثبت‌نام در رشته‌ها اطلاع‌رسانی گسترده لازم بود؛ البته اطلاع‌رسانی به میزان کافی انجام شد و استقبال نیز نسبتاً مطلوب بود، اما نیاز است که مردم آشنایی بیشتری نسبت به رشته‌های جدید کسب کنند.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به نیاز جامعه باید بتوانیم در حوزه‌های فنی به خصوص در بخش‌های مورد نیاز جامعه نیروهای متخصص تربیت و فرصتی برای تحصیل دانشجویان در رشته مورد علاقه خود ایجاد کنیم.

وی افزود: دانشگاه علمی‌کاربردی در حوزه‌های مختلفی ازجمله تربیت‌بدنی، علوم اجتماعی، هنر و گردشگری، صنایع‌دستی و فنی، بخش‌های مربوط به صنعت، تعمیر لوازم خانگی و حوزه‌هایی مانند مواد و ریختگری دوره‌هایی ارائه می‌کند و همواره تلاش این مرکز توسعه رشته‌های جدید بر مبنی نیاز استان است.

کد خبر 584866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.