ابعاد مختلف سرقت از بانک ملی مورد بررسی قرار گرفت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون که با حضور نمایندگان حراست بانک ملی، فراجا، وزارت اطلاعات و وزارت کشور برگزار شد، ابعاد مختلف سرقت از صندوق امانات بانک ملی مورد بررسی قرار گرفت.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون که با حضور نمایندگان حراست بانک ملی، فراجا، وزارت اطلاعات و وزارت کشور برگزار شد، ابعاد مختلف سرقت از صندوق امانات بانک ملی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این جلسه نماینده بانک ملی توضیحاتی درباره شرایط امنیتی بانک و نواقص آن ارائه کرد. نماینده فرماندهی انتظامی هم نحوه سرقت و سپس روند شناسایی عاملان سرقت در اسرع وقت را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده وزارت اطلاعات هم ابعاد امنیتی این موضوع و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته را تبیین کرد. نماینده وزارت کشور هم گزارشی از دستورالعمل حفاظتی و ضرورت تقویت آن ارائه کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات در جلسه ارائه شده، سیستم ایمنی بانک نواقصی داشته ولی نیروهای انتظامی و اطلاعاتی پس از اطلاع از سرقت در اسرع وقت موفق به شناسایی و رهگیری سارقان شده‌اند و عمده اموال مسروقه بازگردانده شده است و پس از طی مراحل قضائی، خسارت مال‌باختگان جبران خواهد شد.

عمویی تاکید کرد: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در این جلسه با بررسی اطلاعات ارائه شده، بر ضرورت پیگیری پرونده تا استیفای حقوق مردم و همچنین تقویت شیوه‌نامه‌های امنیتی بانک‌ها تاکید و از زحمات نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در شناسایی و دستگیری سریع متهمان تقدیر کردند.

کد خبر 584830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.