فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام تاثیر منفی قابل‌توجهی در کسب‌وکارهای اینترنتی دارد

یک فعال کسب‌وکار اینترنتی با بیان اینکه فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس‌آپ از لحاظ فنی امکان‌پذیر است، گفت: باید به نتیجه چنین اقداماتی هم توجه داشت. فیلتر شبکه‌هایی مانند واتس‌آپ و اینستاگرام به دلیل کاربرد تجاری فراوان، تأثیری منفی قابل توجهی بر این فعالیت‌ها خواهد داشت.

رضا حاجی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با وجود آنکه همواره راهکارهایی برای گذر از فیلتر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، اما این نکته هم قابل توجه است که یک شبکه اجتماعی تا زمانی محبوبیت دارد که بدون محدودیت قابل استفاده باشد؛ مانند تلگرام که به‌رغم تداوم استفاده از آن به دلیل دشواری استفاده برای کاربران، دارای محبوبیت سابق نیست.

این فعال با بیان اینکه فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس‌آپ از لحاظ فنی امکان پذیر است، گفت: اما باید به نتیجه چنین اقداماتی هم توجه داشت. فیلتر شبکه‌هایی مانند واتس‌آپ و اینستاگرام نیز به دلیل کاربرد تجاری فراوان، تأثیری منفی قابل توجهی بر این فعالیت‌ها خواهد داشت.

حاجی‌احمدی خاطرنشان کرد: مگر آنکه نرم‌افزارهای داخلی تولید شود که بتواند جایگزین موارد خارجی شده و مخاطب را به خود جذب کند که در این میان مهم‌ترین موضوع، جلب اعتماد مخاطب به این نرم‌افزارها است که امری دشوار به نظر می‌آید.

وی در رابطه با میزان وابستگی کسب‌وکارهای فضای مجازی به نرم‌افزارهای واتس‌آپ و اینستاگرام گفت: به غیر از مشاغلی که به طور غیرمستقیم وابسته است، تقریباً از هر ۱۰ مخاطب یک مورد برای فعالیت‌های شغلی به این شبکه‌های اجتماعی وابسته است.

به گزارش ایمنا، شغل ۱۱ میلیون نفر ایرانی به شبکه‌های اجتماعی وابسته است و ۸۳ درصد درآمد کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک از اینستاگرام است.

کد خبر 584779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.