تبلیغ اسلام ،دستور کار همیشگی شهید بهشتی

معاون خادمیاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گفت: ویژگی‌های شخصیتی و علمی شهید آیت الله بهشتی می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل امروز باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدحسین امامی روز -سه‌شنبه هفتم تیرماه- در آئین رونمایی از مجموعه ۱۰ جلدی آقای بهشتی خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان، اظهار کرد: آن شهید بزرگوار بین عمل و سخن خود هماهنگی کاملی ایجاد کرده بود.

به گفته وی، این هماهنگی به گونه‌ای بود که شهید بهشتی هر آنچه را که آموخته بود به منصفه ظهور و بروز می‌گذاشت و در مسیر تلاش برای معرفی و تبلیغ اسلام و معارف الهی اهل بیت کوتاهی نمی‌کرد.

خواهرزاده شهید آیت‌الله بهشتی ادامه داد: اخلاق و منش سیاسی و همچنین سعه صدر ایشان برای همه ما یک درس جامع است. امروز در منزل سراسر نور و معنویتی حضور داریم که روز مربیان قرآن از دل آن بر می‌خواست و زمانی جنگ هشت ساله در زیر زمین همین خانه پشتیبانی می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی و خدمت به مردم و حتی اسکان کسانی که محلی برای سکونت نداشتند در همین منزل نورانی اتفاق می‌افتاد و در واقع این رسم اهل بیت معظم شیعه بود که در این مکان اجرا و پیاده می‌شد.

امامی با تشکر از شهرداری منطقه یک اصفهان، تاکید کرد: از این دست مکان‌ها برای نشر و ترویج اندیشه بزرگانی مانند شهید بهشتی بیشتر استفاده شود. معاون خادمیاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان افزود: برگزاری تورهای دانشجویی و دانش آموزی در ماه‌های مختلف سال و مشاهده این فضا توسط این گروه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در آشنایی نسل جوان و نوجوان با زندگی و شخصیت شهید بهشتی داشته باشد.

میثم بکتاشیان، شهردار منطقه یک اصفهان در ادامه اظهار کرد: وجود منزل پدری شهید بهشتی در این منطقه افتخاری برای ساکنان این محله و شهر اصفهان است.

وی تصریح کرد: روح جاودانگی در این خانه قابل لمس است. تاکید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای برپایی گرامیداشتی برای شهید آیت‌الله بهشتی بود که هر چند حق مطلب ادا نمی‌شود اما در حد بضاعت محقق و اجرایی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: خانه شهید بهشتی مأمن و جایگاهی ارزشمند برای دوستداران آن شهید عزیز است که می‌تواند در بسط و ترویج افکار و اندیشه‌های بلند آن مرد الهی نقش خوبی ایفا کند.

به گزارش ایمنا، همزمان با هفتم تیر، سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمد حسین بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در ساختمان حزب جمهوری، مجموعه ده جلدی «آقای بهشتی» نوشته حبیب حمیدی با حضور مسئولان استانی، شهری، قضائی، شورای شهر، خانواده شهید و جمعی از پیشکسوتان انقلاب در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان، رونمایی شد.

کد خبر 584770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.