ساختمان هفت طبقه حیدرآباد کرج ناایمن است

معاون خدمات شهر منطقه شش شهرداری کرج گفت: ساختمان هفت طبقه بدون استحکام واقع در حیدرآباد ناایمن است و باید ساکنان هرچه سریع‌تر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیروس کاشی امروز -سه‌شنبه، هفتم تیرما-ه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص ساختمان هفت طبقه واقع در حیدر آباد که فاقد استحکام است، اظهار کرد: دو روز پیش بر اساس نظرات کارشناسی مشخص شد که این ساختمان استحکام لازم را ندارد و باید هرچه سریع‌تر تخلیه شود.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری، نیروهای هلال احمر و آتش‌نشانی به سرعت در محل حضور یافتند، تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی، این ملک فاقد استحکام است و مشکل فنی دارد.

معاون خدمات شهری منطقه شش کرج با بیان اینکه دستور قضائی مبنی بر تخلیه هرچه سریع‌تر ساکنین صادر و به آنها ابلاغ شده است، اضافه کرد: از شهروندان ساکن در این مجتمع خواستاریم به خاطر حفظ جان خود همکاری داشته باشند و خانه‌های خود را تخلیه کنند.

وی محل اسکان اضطراری ساکنان مجتمع هفت طبقه ناامن حیدرآباد را در یک سالن ورزشی اعلام کرد و گفت: هلال احمر نیز لوازم مورد نیاز برای اسکان همچون پتو و چادر را در اختیار ساکنان خواهد داد.

کاشی گفت: کارشناسان فنی شهرداری و نظام مهندسی از ساختمان مربوطه بازدید و اعلام کرده‌اند ساختمان برای ساکنان ناایمن و خطرناک است و باید هرچه سریع‌تر تخلیه شود.

وی خاطرنشان کرد: مطابق کارشناسی‌ها ساختمان مذکور بیش از ۱۰ سال پیش و بدون رعایت اصول فنی ساخته شده و حداقل پنج سال است که در وضعیت ناایمن بوده و تاکنون هیچ گزارشی به شهرداری یا سازمان آتش نشانی مبنی بر ترک‌خوردگی ستون‌ها از سوی ساکنان واصل نشده بود.

معاون خدمات شهری منطقه شش کرج با بیان اینکه حفظ جان شهروندان اصلی‌ترین اولویت مدیریت شهری است، تصریح کرد: از این عزیزان خواستاریم به لحاظ حفظ جان خود ساختمان را تخلیه کنند؛ شهرداری نیز مطابق قوانین و نظر شورای شهر تمام توان خود را برای حمایت از خانواده‌های ساکن این ساختمان هفت طبقه به‌کار می‌گیرد.

کد خبر 584739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.