افزایش ۱۶ درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز

رئیس پلیس راه استان اصفهان از افزایش برخورد ۱۶ درصدی با تخلفات حادثه‌ساز در راه‌های برون‌شهری استان اصفهان طی سه ماهه سال جاری، خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه تخلفات حادثه‌ساز تخلفاتی هستند که در صورت ارتکاب آنها توسط راننده احتمال افزایش تصادفات یا حتی ایجاد حوادثی جبران‌ناپذیر وجود دارد، پلیس راه استان برخورد با این تخلفات را در تمام فصول سال دنبال می‌کند.

وی افزود: پلیس راه استان اصفهان با استفاده از تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس در سه ماهه نخست سال اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با این تخلفات کرده است که درپی آن شاهد افزایش ۱۶ درصدی برخورد با این تخلفات در استان بودیم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه برخی رانندگان از نمره منفی تعریف شده برای این تخلفات اطلاعی ندارند، ادامه داد: تخلفات حادثه‌ساز دارای نمره منفی برای راننده هستند و به محض ارتکاب تخلف و اعمال قانون، نمره منفی تعریف شده در سوابق گواهینامه راننده متخلف درج می‌شود.

وی افزود: برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، محرومیت و ممنوعیت‌هایی برای این رانندگان درنظر گرفته شده است که به محض به حد نصاب رسیدن نمرات منفی، ممنوعیت و محرومیت‌ها اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم‌های گشت پلیس راه استان اصفهان با رانندگان مرتکب تخلفات حادثه‌ساز برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: رانندگان رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در اولویت خود قرار دهند و از ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز که عواقب بدی برای رانندگان یا سایر کاربران راه دارد، پرهیز کنند.

کد خبر 584733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.