از سرنوشت نامعلوم مادر و فرزندان تا قتل پیرزن برای سرقت فرش ابریشم

سرنوشت نامعلوم مادر و فرزندان، انهدام باند سه نفره شرط‌بندی و قمار، دستگیری سارق مسلح طلافروشی، حمله مسلحانه در جریان اختلافات خانوادگی، قتل پیرزن برای سرقت فرش ابریشم و انفجار مغازه تعویض‌ روغنی در قیطریه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد امیرخانی معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، اظهار کرد: صبح روز _یکشنبه پنجم تیرماه_ طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر مبنی بر مفقود شدن یک مادر به همراه دو فرزند یک و سه ساله در شهرستان عنبرآباد، بلافاصله چهار تیم از شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به روستای مذکور اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام هشت تیم امداد و نجات از جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های کهنوج و منوجان در دومین روز جست‌وجوی مفقودان، افزود: در روز دوم جست‌وجو، جسد کودک یک ساله توسط نیروهای هلال احمر و مردمی در منطقه بارگاه منوجان پیدا شد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اینکه عملیات جست‌وجو و نجات در منطقه بارگاه منوجان و کهنوج درحال انجام است، خاطرنشان کرد: صبح امروز در سومین روز از عملیات جست‌وجو و نجات ۱۰ تیم آنست، واکنش سریع و امدادی از مرکز استان و شهرستان‌های قلعه گنج، منوجان، کهنوج به منطقه مذکور اعزام شدند.

انهدام باند ۳ نفره شرط‌بندی و قمار

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط بندی توسط چند کانال و گروه تلگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون دنبال کننده داشت، رسیدگی به موضوع به طور ویژه در دستورکار مأموران پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات مشخص شد پنج کانال و گروه تلگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده داشتند با تبلیغات فریبنده و کذب کاربران فضای مجازی را به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی گردانندگان این کانال‌ها، ادامه داد: مأموران پلیس فتا پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، سرانجام سه نفر از افراد اصلی گرداننده این کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را مورد شناسایی قرار داده و پس از اخذ مجوز قضائی، این افراد را در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنها، تصریح کرد: این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند اما ارتکاب هرنوع عمل مجرمانه را منکر شدند تا اینکه با ادله و شواهد موجود روبه‌رو شده و ناگزیر به جرم خود اقرار و هدف از این اقدام را کسب درآمد و منفعت مالی عنوان کردند.

سرهنگ گودرزی درخصوص شیوه و شگرد متهمان دستگیر شده، خاطرنشان کرد: روش متهمان این‌گونه بود که آنها با دادن وعده‌هایی فریبنده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی و پیش‌بینی در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی در جذب افراد داشتند و از این طریق نیز گرچه شرکت کنندگان به سودی نمی‌رسیدند اما خودشان سودهای قابل توجهی بابت معرفی کاربران کسب می‌کردند. این افراد به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین کانال‌های این افراد نیز مسدود و منهدم شد.

دستگیری سارق مسلح طلافروشی

ساعت ۱۶ یکشنبه پنجم تیرماه امسال مغازه‌داران خیابانی در قرچک ورامین شاهد حادثه عجیبی بودند. مرد جوانی که یک کیف روی دوشش بود و اسلحه‌ای در دست داشت، با عبور از میان دستفروشان به سمت یک مغازه طلافروشی رفت و یک وسیله آتش‌زا به سمت ویترین مغازه پرتاب کرد.

او سپس مقداری بنزین روی آتش ریخت و در نهایت با سلاحی که در دست داشت، به سمت ویترین طلافروشی شلیک کرد. مرد جوان شیشه ویترین را شکست و بخشی از طلاهای ویترین را برداشت. در همین هنگام آژیر مغازه به صدا درآمد و همین اتفاق استرس به جان سارق مسلح انداخت. او ناگهان با اسلحه به سمت جمعیت برگشت و با تهدید مردم پا به فرار گذاشت.

دزد مسلح پس از سرقت سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای خود شد تا فرار کند اما مأموران گشت پلیس قرچک که در همان حوالی بودند، به تعقیب متهم پرداختند. سارق وقتی متوجه شد پلیس در تعقیبش است، پای خود را روی پدال گاز گذاشت و به سمت تهران حرکت کرد.

مأموران که در تعقیب او بودند، چندین‌بار دستور ایست دادند و در نهایت به سمت خودروی وی تیراندازی کردند که شیشه پشت خودرو شکست اما متهم حاضر به تسلیم‌شدن نبود. از سوی دیگر پلیس قرچک برای بازداشت سارق مسلح که درحال فرار بود، درخواست نیرو کرد که مأموران پلیس تهران نیز وارد عمل شدند.

وقتی سارق وارد حوزه استحفاظی تهران شد و به حوالی سه‌راه افسریه رسید، بر تعداد خودروهای پلیس افزوده شده بود و سارق شروع به تیراندازی به سمت مأموران کرد که خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید. مأموران در ادامه لاستیک خودروی سارق را نشانه گرفتند و آن را متوقف کردند. مرد مسلح ناچار شد از خودرو پیاده شود و به سمت خودروهای عبوری برود که قصد داشت با گروگان‌گرفتن یکی از راننده‌ها به فرارش ادامه بدهد اما نقشه‌اش نافرجام باقی ماند و مأموران موفق شدند پیش از اقدام به گروگانگیری، وی را دستگیر کنند.

به‌گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران، در بازرسی از خودروی متهم ۱۹ فشنگ، دو خشاب و ۱۳ النگوی سرقتی که حدود ۲۰۰ گرم طلا می‌شد، کشف شد. سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه متصدی طلافروشی هم‌اکنون با توجه به صدمه وارده در بیمارستان در حال مداواست، خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

حمله مسلحانه در جریان اختلافات خانوادگی

سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، اظهار کرد: به دنبال یک فقره تیراندازی در یکی از محلات شهرستان نوشهر و گزارش موضوع به پلیس، شناسایی عامل اصلی و دستگیری دو متهم پرونده در دستور کار مأموران قرار گرفت. مأموران انتظامی پلیس امنیت و عمومی این فرماندهی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شدند و در عملیاتی غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های همجوار نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل و خودروی متهمان، دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد، افزود: متهمان دستگیر شده علت تیراندازی خود در مقابل درب منزل یکی از شهروندان را اختلافات خانوادگی با وی اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با بیان اینکه متهم به همراه پرونده به دستگاه قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد که گروهی هنجارشکن امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیاندازند.

قتل پیرزن برای سرقت فرش ابریشم

ساعت حدود ۱۱ شب گذشته رسیدگی به پرونده قتل پیرزن تهرانی در دستور کار محمدتقی شعبانی بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت. با اعلام این گزارش تیم جنایی بلافاصله در محل وقوع حادثه واقع در آپارتمانی در محله گیشا حاضر شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد درحالی که خانم پرستار خانگی پیرزن، برای خرید دارو از خانه بیرون رفته بود، مقابل در خانه با فرد ناشناسی روبه‌رو شد که ادعا می‌کرد بسته‌ای برای پیرزن آورده و اصرار داشت به دست او برساند.

عامل جنایت زمانی که مقابل آپارتمان رسیده بود، ناگهان دست به چاقو شده و با وارد کردن چند ضربه، جراحات متعدد به پیرزن وارد کرد. پرستار جوان ادعا می‌کند که با دیدن این صحنه با اورژانس تماس گرفت اما سارق قصد داشته دست و پای او را هم ببندد. با توجه به رسیدن امدادگران اورژانس، سارق فرش ۱۲ متری ابریشم را سرقت کرده و از محل متواری شد اما فرصت سرقت‌های بیشتر را پیدا نکرد.

ساعتی بعد پیرزن به علت شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داد و بازپرس پرونده بعد از اقدامات اولیه برای شناسایی و دستگیری عامل جنایت، دستور بازداشت پرستار خانگی را به دلیل اهمال در مراقبت و ضد و نقیض‌گویی صادر کرد و زن جوان به عنوان تنها مظنون پرونده تحت بازجویی قرار دارد.

این درحالی است که دوربین‌های مدار بسته منزل مسکونی لحظه ورود قاتل را به ثبت رسانده است. تحقیقات برای رازگشایی ماجرا در شعبه ۱۰ دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.

انفجار مغازه تعویض‌روغنی در قیطریه

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حادثه انفجار در یک مغازه واقع در بلوار قیطریه، اظهار کرد: ساعت ۱۳:۴۷ امروز یک مورد انفجار در بلوار قیطریه، بلوار صبا به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و دو ایستگاه در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده کردند چهار باب مغازه که در کنار یکدیگر بودند که سه مورد از آن‌ها تعویض روغنی و یکی نیز تعویض رینگ و لاستیک بوده است. براساس مشاهدات اولیه در یکی از مغازه‌های تعویض روغنی انفجار شدیدی رخ داده که دو مورد از این مغازه‌ها بیش از ۶۰ درصد تخریب شدند و دو مغازه کناری نیز خسارت‌هایی دیده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: همچنین شیشه‌های چندین مغازه بر اثر شدت انفجار شکسته بود و چهار دستگاه خودرو که در حوالی این مغازه‌ها بودند، خسارت‌های شدیدی دیده بودند و در مغازه‌ای که دچار انفجار شده بود آتش‌سوزی رخ داده بود که آتش‌نشانان بلافاصله آتش را خاموش کردند.

وی از مصدومیت چهار مرد در اثر این انفجار خبر داد و خاطرنشان کرد: چند نفر از مصدومان حال وخیمی داشتند که از محل حادثه خارج و به مراکز درمانی منتقل شدند. درحال حاضر عملیات اطفا به پایان رسیده است و نیروها مشغول ایمن‌سازی و مراحل پایانی عملیات هستند و محل برای بررسی علت حادثه تحویل کارشناسان خواهد شد.

کد خبر 584731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.