دستگیری باند کلاهبرداری ۳۰ میلیون تومانی ارز دیجیتال در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری باند سه‌نفره کلاهبرداری با ترفند سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروند اصفهانی به پلیس فتا با موضوع کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، به دنبال رؤیت آگهی توسط شاکی در سایت دیوار و سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز از وی مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده است.

پایین بودن آگاهی شهروندان عامل اصلی کلاهبرداری‌های اینترنتی

وی افزود: با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد علاوه بر کلاهبرداری از قربانی این پرونده، موارد دیگری مانند تبلیغات کسب درآمد و سرمایه‌گذاری رمز ارزها در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی نظیر دیوار در جریان است. کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضائی در یک عملیات پلیسی سه متهم را دستگیر کرده و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از پایین بودن آگاهی کاربران از رمز ارزها و نبود قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی این نوع ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با وعده اهدای ارز دیجیتال و تشویق جویندگان کار جهت ثبت‌نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.

وی گفت: با توجه به شیب تند وقوع پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها، توصیه می‌شود پیش از ورود به هر حوزه‌ای به‌ویژه رمز ارزها، با اصول و قوانین و همچنین مخاطرات آن آشنا شوند.

کد خبر 584727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.