کشیدن سیگار در سواحل اسپانیا ممنوع شد

قانون ممنوعیت کشیدن سیگار در سواحل بارسلونا رسماً اجرایی شد. این اجبار نه‌تنها در طول فصل‌های گردشگری بلکه در کل سال پابرجا خواهد بود و با هدف ایجاد فضاهای عمومی سالم، تمیز و جذاب اعمال می‌شود. تخلف از ممنوعیت استعمال دخانیات تا سقف ۳۰ یورو جریمه به همراه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه، پیش از این ممنوعیت سیگار کشیدن در صدها سواحل سراسر اسپانیا وجود داشت، بارسلونا اولین شهر اسپانیایی است که چنین قانونی را اجباری می‌کند. بارسلونا نسبت به متخلفان نسبتاً ملایم برخورد خواهد کرد زیرا در سایر سواحل، مجازات‌های شدیدتری اعمال شده است.

برای مثال، افرادی که در سواحل جزیره مایورکا (سانتا پونسا، لا رومانا و کارگادور) در حال روشن کردن سیگار دیده شوند، باید تقریباً دو هزار یورو هزینه جریمه پرداخت کنند.

یک دستورالعمل اروپایی از سال ۲۰۱۹ توجه عموم را به معضل ته‌سیگار و تخریب آهسته آن در طبیعت جلب کرد. جالب است بدانید که ته‌سیگارها، دومین مواد آلاینده رایج در سواحل دنیا محسوب می‌شوند. این دستورالعمل به عنوان مبنایی برای اجرای قانون مبارزه با ته‌سیگار در اسپانیا بود که اختیارات اعمال ممنوعیت و جریمه را به مقامات محلی واگذار کرد.

کشیدن سیگار در سواحل اسپانیا ممنوع شد

سواحل بارسلونا در مجموع حدود پنج کیلومتر طول و ۲۴۰ هزار مترمربع مساحت دارند. در ماه‌های گرم سال نزدیک به چهار میلیون نفر از آنها بازدید می‌کنند که از این تعداد خانواده‌های دارای فرزند نزدیک به ۱۰ درصد هستند.

با توجه به این موضوع، مقامات شهری سال گذشته یک طرح آزمایشی را به منظور بررسی اثربخشی ممنوعیت احتمالی سیگار و نحوه پذیرش آن میان جمعیت عمومی انجام دادند.

نتایج آزمایش، کاهش قابل توجهی را در درصد افرادی که در سواحل سیگار می‌کشند و تعداد ته‌سیگارهای باقی‌مانده روی شن‌ها، نشان داد. این ابتکار امتیاز رضایت‌بخش ۸ از ۱۰ را از کاربران سواحل دریافت کرد.

کشیدن سیگار در سواحل اسپانیا ممنوع شد

کد خبر 584706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.