آغاز  بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۴ طرح عمرانی و صنعتی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مبارکه گفت: بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی و صنعتی این شهرستان با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور سیدغلامرضا هاشمی، عضو هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شروع شد.

جلیل حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تشریح چهار طرح عمرانی و صنعتی شهرستان مبارکه اظهار کرد: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از پروژه‌های آتش نشانی، آبرسانی و فیبر نوری و آغاز عملیات پروژه احداث شبکه فاضلاب ناحیه صنعتی دهسرخ است.

وی ادامه داد: طرح آبرسانی به ناحیه صنعتی دهسرخ شامل خرید پنج لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی، ایستگاه پمپاژ و حفر، تجهیز چاه، ۱۵ کیلومتر خط انتقال و سامانه هیپوکلریت با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مبارکه با اشاره به افتتاح طرح فیبر نوری ناحیه دهسرخ، اضافه کرد: آتش‌نشانی این ناحیه صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

حقیقی خاطرنشان کرد: عملیات احداث شبکه فاضلاب ناحیه صنعتی دهسرخ نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز و مقرر شد که در مدت ۲۴ ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث شبکه فاضلاب در این ناحیه گفت: همه زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی دهسرخ فراهم شده است و مشکل خاصی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و در صورت توسعه این ناحیه صنعتی دهسرخ، جذب سرمایه‌گذاری در آن انجام خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مبارکه اضافه کرد: ناحیه صنعتی دهسرخ در مجموع ۵۰ هکتار است که ۱۰۰ قطعه آن واگذار شده اما ۴۷ واحد فعال در این ناحیه وجود دارد.

حقیقی با بیان اینکه مشکل اغلب واحدهای این ناحیه صنعتی تأمین اعتبار و تسهیلات است اظهار کرد: صنعتگران برای ساخت و ساز و تکمیل طرح‌ها و ادامه فعالیت در این ناحیه به تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیاز دارند.

وی با اشاره به وجود گلخانه‌های متعدد در جوار این ناحیه صنعتی افزود: این ناحیه بیشتر در زمینه صنایع غذایی فعال است و وجود گلخانه‌ها و استفاده از انواع کودها موجب افزایش حشرات و پشه‌ها شده است.

کد خبر 584698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.