مسئولان قوه قضاییه باید اعمال خود را بر محور عدالت بسنجند

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: سرتاسر هستی بر پایه عدالت استوار است، لباس عافیت تنها از راه عدالت بر قامت تن می‌نشیند و مسئولان قضائی امانت‌دار این سرمایه عظیم هستند که توسط شهدا به ویژه شهید بهشتی به امانت به آنها سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین بهشتی‌نژاد، در یادواره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیرماه که با حضور شورای معاونان و مسئولان دستگاه قضائی دادگستری کل استان اصفهان، فرماندهان ارتش و انتظامی همچنین خادمان امام رضا (ع) اقشار مختلف مردم در خیمه گلزار شهدای اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: شخصیت شهید بهشتی بسیار ارزشمند، تأثیر گذار، نخبه، عالم، اندیشمند والامقام بود که توانست ارزش‌های اخلاقی را با رفتار و اعمال خویش به مردم آشکار سازد.

به‌گفته وی، شهید بهشتی، ایمان عمیق، باورهای مذهبی راستین و اعتقاد راسخ داشت، دستگاه قضا را معماری کرد و در سایر عرصه‌ها مانند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به ارائه برنامه و راهکار پرداخت.

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه عقلانیت، علم و دین شهید بهشتی در کنار تبلور باورهای مذهبی و اعتقادات فرهنگی این شخصیت وارسته، نقش مهمی در هدایت سکان کشور داشت، گفت: شهید بهشتی یک ملّت بود برای ملّت ما که توانست دستگاه قضائی ویران شده طاغوت را به سمت دستگاه قضائی اسلامی هدایت و راهبری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی‌نژاد، کادرسازی را از دیگر خصوصیات شهید بهشتی دانست و تصریح کرد: این شخصیت نخبه و برجسته همواره به دنبال شناسایی ظرفیت‌های موجود در جامعه به ویژه استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان و جوانان در بخش‌های مختلف جامعه و کمک به ارتقای آنها بود.

به‌گفته وی، موضوع ولایت فقیه توسط شهید بهشتی به عنوان یک قانون در قانون اساسی پیش‌بینی و اجرا شد؛ ایشان نه تنها یک مبلغ دینی بلکه پایه‌گذار مدرسه قضائی در سال ۱۳۵۹ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی‌نژاد با اشاره به نقش تربیتی از شناخت و عمل به سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، اضافه کرد: مبنای سنت پیغمبر (ص)، رشد بود، یعنی ایجاد بستر برای آحاد جامعه جهت دست‌یابی به رشد فکری، اجتماعی و تعالی در همه عرصه‌های زندگی.

به گفته این مقام مسئول، سخنان پیامبر (ص)، فصل‌الخطاب بود و حکم و فرمانروایی ایشان در زمام حکومت همواره بر پایه عدل استوار شد، به همین دلیل مسئولان قوه قضائیه و دادگستری در سنگری قرار دارند که باید اعمال خود را بر مدار و محور عدالت بسنجند.

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان، وظیفه دستگاه قضائی کشور را برپایی و گسترش عدل دانست و اظهار کرد: سرتاسر هستی بر پایه عدالت استوار است، لباس عافیت تنها از راه عدالت بر قامت تن می‌نشیند و مسئولان قضائی امانت‌دار این سرمایه عظیم هستند که توسط شهدا به ویژه شهید بهشتی به امانت به آنها سپرده شده است.

وی، نگهبانی از میراث فرهنگی انقلاب، اجرای عدالت و تأمین آن را وظیفه مسئولان قضائی دانست و با اشاره به خطبه ۸۷ نهج‌البلاغه ادامه داد: حضرت علی (ع) در این خطبه، لباس عافیت و راه عدالت را نشان داده و آن را دین نامیده است و عدالت را عامل مصونیت و عافیت فکری، اخلاقی و اجتماعی دانسته است.

در پایان این مراسم با حضور بر مزار حجت‌الاسلام علی‌اکبر اژه‌ای به روح این شهید والا مقام و دیگر شهدا ادای احترام شد.

کد خبر 584650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.