صدور پروانه الکترونیکی گامی به سوی شهر هوشمند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر ارائه خدمات به شهروندان با نرم‌افزار در سرای ۱۰ ارتقا یافته و هوشمند شده است و در این سامانه بر اساس قواعد و ضوابطی که وجود دارد، پاسخ‌هایی به ارباب رجوع ارائه می‌شود.

‌محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خدمات نرم‌افزار سرای هشت در حوزه شهرسازی، اظهار کرد: سرا، نرم‌افزای است که خدمات شهرسازی را به شکل الکترونیکی انجام می‌دهد، این نرم‌افزار از سال‌ها قبل با سرای هشت شهرداری اصفهان کار می‌کرد و اقدامات و خدمات شهرسازی به شکل الکترونیکی و حضوری انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه خدمات به شهروندان با نرم‌افزار در سرای ۱۰ ارتقا یافته است و در مسیر رسیدن به شهر هوشمند گام مؤثری خواهد بود، ادامه داد: تفاوت سرای هشت با سرای ۱۰ این است که در سرای ۱۰ به نوعی نرم‌افزار برای ارائه خدمات به شهروندان هوشمند شده و در سرای ۱۰ کیفیت خدمات ارائه شده بهبود یافته است و معضلاتی که در سرای هشت برای شهروندان وجود داشت، در این نرم‌افزار رفع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در واقع در سرای ۱۰، نرم‌افزار بر اساس قواعد و ضوابطی که وجود دارد پاسخ‌هایی را به ارباب رجوع می‌دهد، این پاسخ‌ها از نوع کاربری است تا شهروند از ظرفیت‌های پلاک ساختمانی خود اطلاع یابد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت تأیید پروانه به شهروند داده می‌شود تا بتواند پروانه ساختمانی بگیرد، زمانی که شخص مصمم به گرفتن پروانه شد، میزان عوارض و هزینه‌های تراکمی که باید به شهرداری پرداخت کند را به وی نشان می‌دهد.

نورصالحی در خصوص صدور مراحل پیش‌پروانه ساختمانی، اظهار کرد: شهروند بعد از آگاهی از عوارض و هزینه‌های تراکمی اگر بخواهد ادامه کار دهد، لازم است مراحلی را طی کند تا بتواند پیش‌پروانه دریافت کند، بعد از صدور پیش‌پروانه، باید نقشه‌ها به شهرداری ارسال شود تا مواردی که مالک می‌خواهد آن‌ها را اجرا کند، مشخص و بررسی شود و در نهایت اصل پروانه ساختمانی برای شهروند صادر خواهد شد.

کد خبر 584638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.