سرای امید برای بی‌سرپناهان گرگان

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه این سازمان، ساختمان دو طبقه‌ای به نام مددسرای امید دارد، گفت: این مکان محل جمع‌آوری و اسکان موقت متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار است و طی هفت ماه حدود ۳۰۰۰ نفر در این مددسرا اسکان داده شده‌اند.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری گرگان دارای ساختمان دو طبقه‌ای به نام مددسرای امید است. این مکان محل جمع‌آوری متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار است و آنان به‌طورموقت در این مکان اسکان داده می‌شوند.

وی افزود: پس از اسکان موقت در گرمخانه شهرداری با هماهنگی بهزیستی، معتادان متجاهر برای ترک اعتیاد به بهزیستی معرفی و اقدامات لازم جهت بهبود وضعیت کودکان کار انجام می‌شود. از خانواده این کودکان تعهد گرفته می‌شود تا در صورت صلاح‌دید این کودکان به آغوش خانواده بازگردند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: گرمخانه شهرداری خدمات و امکانات اولیه ازجمله تخت، پتو، تشک و لباس مخصوص را در اختیار بی‌سرپناهان قرار می‌دهد تا برای یک شب در این مجموعه اقامت داشته باشند.

سالاری با بیان اینکه شهروندان می‌توانند مکان حضور بی‌سرپناهان را اطلاع‌رسانی کنند، تصریح کرد: مأموران شهرداری با دریافت گزارش از سامانه ۱۳۷ و اطلاع از مکان تجمع افراد بی‌سرپناه، آنان را به گرمخانه شهرداری منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه طی هفت ماه حدود ۳۰۰۰ نفر در این مددسرا اسکان داده شده‌اند، تاکید کرد: تلاش کردیم از مشارکت‌های مردمی نیز کمک بگیریم و برای بی‌سرپناهان وعده غذایی گرم تهیه کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: هماهنگی‌های لازم با آرایشگر جهت اصلاح سر و صورت افراد ساکن در گرمخانه انجام شده است و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظافت فردی، آزمایش هپاتیت با هماهنگی و همکاری اداره بهداشت انجام می‌شود؛ با پزشکان نیز هماهنگی انجام شده است تا در صورت نیاز بی‌سرپناهان ویزیت رایگان شوند.

سالاری به هزینه راه‌اندازی و نگهداری این مجموعه اشاره کرد و افزود: این پروژه هزینه میلیاردی دارد و تنها ۵۰ میلیارد تومان هزینه ملک است، اما این مسئله موجب نمی‌شود شهرداری ارائه خدمات به این افراد را متوقف کند.

کد خبر 584623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.