شهرداری تهران به دنبال کنترل بازار اجاره‌بهای مسکن است

شهردار تهران گفت: شهرداری به دنبال در دست گرفتن بازار اجاره‌بهای مسکن است تا شرایط اجاره را که ۵۱ درصد مردم شهر با آن درگیر هستند، بهبود بخشیم و طی شش تا هفت سال آینده کمبودهای حوزه مسکن را جبران کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی اظهار کرد: تهران حدود ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شب ساکن دارد و وقتی این جمعیت را در بعد خانوار که ۲.۹ است تقسیم کنید، درمی‌یابید که تهران به سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانه نیاز دارد.

وی بی‌مسکنی و بدمسکنی را یکی از معضلات روز دانست و گفت: هزینه‌های بسیاری در این زمینه به مردم تحمیل می‌شود، امروز تهران یک میلیون خانه کم دارد و فردی که حقوق می‌گیرد باید ۶۵ درصد حقوق خود را برای بحث مسکن هزینه کند و ۶۶ سال طول می‌کشد یک فرد صاحب خانه شود.

شهردار تهران ادامه داد: تا امروز شهرداری پروانه صادر می‌کرد و سازندگان می‌ساختند، اما ماه‌ها است که تصمیم گرفتیم طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به ساخت خانه‌های استطاعت‌پذیر و خانه‌دار شدن مردم کمک کنیم و مقرر شد در قرارگاه مسکن حدود ۱۸۰ هزار واحد را برای مردم کارسازی کنیم.

وی گفت: با تسهیل در صدور پروانه و فراتر از آن فراهم کردن شرایط برای مشارکت مردم و به میدان آوردن امکانات توسط آنها، باید به خانه‌دار شدن افراد کمک کنیم، همچنین شهرداری تلاش می‌کند بازار اجاره را در دست بگیرد تا شرایط اجاره‌داری را که ۵۱ درصد مردم شهر با آن درگیر هستند، بهبود ببخشد و طی شش تا هفت سال آینده کمبودهای حوزه مسکن را جبران کنیم.

کد خبر 584604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.