جذب ۱۲۰ درصدی بودجه در منطقه ۴ کرج

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج از جذب ۱۲۰ درصدی بودجه نقدی و تهاتر از سال گذشته تاکنون در این منطقه خبر داد و گفت: منطقه چهار در بخش نقد و تهاتر حدود ۲۳۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان مصوبه داشت، اما موفق به جذب ۲۸۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان شد.

مصطفی خدابین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تشریح عملکرد حوزه درآمدی منطقه چهار شهرداری در این دوره مدیریت شهری، اظهار کرد: بودجه نقدی مصوب این منطقه در سال گذشته ۱۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و درآمد این بخش حدود ۱۹۷ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان بوده است که با این اوصاف باید گفت ۱۱۱ درصد از بودجه مصوب منطقه چهار در سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

وی افزود: در بخش تهاتر درآمد نیز سال گذشته حدود ۵۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان مصوب شده بود، اما میزان جذب به ۸۶ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان (جذب ۱۴۹ درصدی) رسید.

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در مجموع این منطقه در بخش نقد و تهاتر حدود ۲۳۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان مصوبه داشت، اما موفق به جذب ۲۸۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان یعنی ۱۲۰ درصد بودجه خود شده است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه خدمات شهری این منطقه در این دوره از مدیریت شهری، گفت: روزانه به طور میانگین حدود ۸۵ تن زباله از سطح این منطقه جمع‌آوری می‌شود.

خدابین تاکید کرد: طی این مدت در مجموع ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن زباله با انجام ۱۳۴۰ سرویس خاک، نخاله و ضایعات از سطح این منطقه جمع‌آوری شده است.

وی از رنگ‌آمیزی بیش از ۳۴ هزار متر مربع دیواره و جداره، ۸۶ هزار متر مربع جدول، ۷۰ عدد نیوجرسی، ۳۸۰ عدد سطل زباله مکانیزه و ۴۰ نیمکت پارکی را بخشی از اقدامات صورت گرفته در این منطقه در این دوره از مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: طی این مدت ۴۹ سطل زباله مکانیزه در محله‌های مختلف جاگذاری شده است که با این اقدام تعداد این سطل‌ها در این منطقه به ۲۴۳ مورد رسیده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج با بیان اینکه این منطقه با بیش از ۱۶۵۰ هکتار وسعت و حریم ۹۵۰ هکتاری، حدود ۲۴۷ هزار شهروند را در خود جای داده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در صدد هستیم تعداد سطل‌های مکانیزه را افزایش دهیم تا از این طریق در مدیریت پسماند به توفیق بیشتری دست یابیم.

صدور ۱۴۸ مجوز جدید ساخت‌وساز

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌های اجرا شده در این دوره از مدیریت شهری طرح جهادی محله به محله است، تأکید کرد: این طرح بر رفت‌وروب محلات مختلف، شست‌شوی دیوارهای عمومی و حذف زوائد بصری، جمع‌آوری خاک و نخاله، شست‌وشوی سطل‌های مکانیزه، هرس درختان و بوته‌ها، پاکسازی فضاهای سبز شهری، کاشت گل و گیاه و سایر اقدامات خدماتی متمرکز است.

خدابین گفت: جلوگیری از ادامه ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز از دیگر اقدام صورت گرفته در منطقه چهار است و در مجموع در سال گذشته ۱۴۴ مجوز ساخت‌وساز و از ابتدای سال‌جاری نیز چهار مجوز در این منطقه صادر شده است.

وی با اشاره به عملکرد اداره ترافیکی منطقه چهار در این دوره از مدیریت شهری، گفت: امحای ۶۰۰ متر رنگ‌آمیزی غیراستاندارد، دو هزار متر رنگ‌آمیزی بلوک عابر پیاده و سرعت‌کاه آسفالتی، یک‌هزار متر شست‌وشوی رنگ دو جزئی، مناسب‌سازی ۲۵ نقطه در بلوارهای شهرداری، امامزاده طاهر (ع)، رزهبان و ۱۱۱ جهت تردد عابرین پیاده و معلولین، تهیه و اجرای خط‌کشی عابر پیاده در سطح منطقه، نصب ۴۰۰ عدد تابلوی انتظامی، اخباری و اخطاری، نصب ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی و ۲۲۰ عدد ضربه‌گیر کاشن تانک و شبکه ایمنی، نصب ۱۲۰۰ عدد چشم گربه‌ای، یک‌هزار عدد گل میخ، ترمیم و بازسازی گاردریل‌های بزرگراه یادگار امام (ره) و نصب و راه‌اندازی ۱۸ عدد چراغ چشمک زن عملکرد ۳۰۰ روزه حوزه ترافیکی این منطقه بوده است.

کد خبر 584590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.