افق اصفهان، رهبر شهرهای خلاق جهان است

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری‌های شهرداری اصفهان با تشریح دستاوردهای رویدادهای هفته جهانی صنایع دستی که از بیستم تا بیست‌وهفتم خردادماه از سوی این اداره برگزار شد، گفت: افق اصفهان، دریافت جایگاه رهبری شهرهای خلاق جهان است.

به گزارش ایمنا، محسن معصومی، با بیان اینکه شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در میان ۳۰۰ شهر خلاق جهان شناخته می‌شود، اظهار کرد: اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان، با نگاه به ظرفیت بالای این شهر، در راستای صیانت و ترویج صنایع‌دستی، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی را در هفته جهانی صنایع دستی برگزار کرد.

وی افزود: در این رویدادها با همکاری و مشارکت ۲۱ متولی حوزه صنایع دستی به فهم و گفتمانی مشترک در شناسایی و تشکیل کارگروه اکوسیستم صنایع دستی رسیدیم.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در رویدادهای هفته جهانی صنایع دستی ۳۵۰ هنرمند، حضور فعال داشتند و به نقش‌آفرینی پرداختند، تصریح کرد: پویایی رویدادها با پررنگ‌کردن نقش جبهه مردمی که همان هنرمندان هستند، از مهم‌ترین دستاوردهای این رویدادها بود.

وی ادامه داد: در رویدادهای هفته جهانی صنایع دستی برای نخستین بار ظرفیت حلقه‌های میانی این حوزه مانند انجمن‌ها و اتحادیه صنایع دستی شناسایی و از پتانسیل آنها استفاده شد.

معصومی، به حداقل رساندن هزینه‌های مالی و سخت‌افزاری را از دیگر دستاوردهای این برنامه‌ها برشمرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در این رویداد قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه افق اصفهان، دریافت جایگاه رهبری شهرهای خلاق جهان است، اظهار کرد: در این راستا اقدام به ایجاد دغدغه و حساس‌سازی نهادهای متولی، مسئولان استانی و فعالان حوزه صنایع دستی کردیم و در این راه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز با تولید محتوای رسانه‌ای مؤثر به کمک ما آمدند.

معصومی نتایج طراحی و برپایی این برنامه‌ها را همراه کردن شهروندان و ایجاد گفت‌وگوی چهره به چهره هنرمندان صنایع دستی با مردم دانست و گفت: ما به‌دنبال نقش محوری و ایجاد اثرگذاری در این حوزه هستیم و امیدواریم سال آینده، این رویداد در سطح بین‌المللی و با حضور شهرهای خلاق جهان برگزار شود.

کد خبر 584570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.