رم ۲ هزار سال پیش را ببینید و ببویید!

یک اتوبوس منحصربه‌فرد مجهز به واقعیت مجازی در خیابان‌های منطقه باستانی رم قرار داده شده است که به مسافران این فرصت را می‌دهد تا مکان‌های دوران امپراتوری روم را به صورت واقعی از پنجره‌های اتوبوس ببینند و حتی رایحه‌های مخصوص آن زمان را نیز استشمام کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر رم برای ارتقای بهتر صنعت گردشگری، اتوبوسی را طراحی کرده‌اند که تکنولوژی و طراحی منحصربه‌فرد، این خودرو را به یک سالن سینمایی سیار و چندحسی تبدیل کرده است؛ این وسیله نقلیه ۱۶ نفری مجهز به فناوری سه‌بعدی پیشرفته است که پیش از این هرگز آزمایش نشده است.

"اتوبوس واقعیت مجازی امپراطوری رم" هر روز از ساعت ۱۶:۲۰ تا ۱۹:۴۰ (آخرین تور) فعال خواهد بود و بین مناطق تاریخی شهر حرکت می‌کند. این تور به مدت ۳۰ دقیقه به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی در دسترس است.

مسافران اتوبوس برقی می‌توانند به لطف نمایشگرهای واقعیت مجازی، با تمام تصاویری که توسط متخصصان جلوه‌های بصری و با راهنمایی باستان‌شناسان ایجاد شده‌اند، از امپراتوری روم باستان، کولوسئوم، تپه پالاتین، سیرک ماکسیموس و تئاتر مارسلوس دیدن کنند.

رم ۲ هزار سال پیش را ببینید و ببویید!

تمام نمایشگرهای سه‌بعدی مستقیماً روی صفحه‌های پنجره‌های اتوبوس قرار گرفته‌اند. سیستمی از پرده‌های هوشمند در اتوبوس قرار داده شده است تا مسافران با بالا و پایین رفتن آن‌ها بتوانند زمان حال را با گذشته مقایسه کنند.

روبرتو گوالتیری، شهردار رم، این اتوبوس را "ابتکار بی‌نظیری" توصیف کرد که گردشگران و ساکنان رومی را به سفری استثنایی دعوت می‌کند و گفت: "پروژه اتوبوس VR به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که به معنای واقعی کلمه در تاریخ رم غوطه‌ور شوند؛ این سفری برای کشف گذشته رم است."

با این حال، تجربه غوطه‌ور شدن در تاریخ از قلمروی بصری فراتر می‌رود و شامل یک بخش بویایی نیز می‌شود. یک سیستم خودکار روی اتوبوس، عطرهای دلپذیری را منتشر می‌کند که به طور ویژه برای تداعی هویت بعضی از مکان‌های تاریخی در طول مسیر طراحی شده‌اند. رومیان باستان عصاره‌های خاصی را برای خدایان خود می‌سوزاندند تا آنها را مساعدت کنند. رومی‌ها حداقل سه بار در روز از این عطرها نیز برای خودشان استفاده می‌کردند.

پروژه جدید به موضوع پایداری شهر نیز توجه دارد؛ اتوبوس VR کاملاً برقی است و با توجه به احترام و مراقبت از محیط زیست طراحی شده است. از نظر اندازه کوچک و بی‌صدا است و سرعت متوسطی برابر با یک اسکوتر دارد.

رم ۲ هزار سال پیش را ببینید و ببویید!

کد خبر 584553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.