بستن فواره‌های نمادین میلان به علت وضعیت اضطراری خشکسالی

شهردار میلان دستور داده است که با توجه به خشکسالی شدید شمال ایتالیا، تمام فواره‌های تزئینی و نمادین شهر بسته شود؛ این تنها یکی از اقداماتی است که برای جلوگیری از هدر رفتن آب و حفظ آن در دوره خشکی شدید انجام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه لومباردی میلان ایتالیا پس از تحمل موج گرما و ماه‌ها بدون بارندگی قابل‌توجه، وضعیت اضطراری اعلام کرده است. سطح "پو"، رودخانه اصلی کشور، آن‌قدر پایین آمده است که مطمئناً فصل برداشت امسال را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همین امر به نگرانی‌های افزایش یافته در مورد امنیت غذایی ناشی از شرایط اوکراین می‌افزاید.

جوزپه سالا، شهردار میلان، برای مقابله با اثرات منفی خشکسالی شدیدی که شمال ایتالیا را تهدید می‌کند، دستور بسته شدن تمام فواره‌های تزئینی شهر را داده است.

سالا در این رابطه گفت: "فرمان صادر شده، فواره‌های تزئینی را به جز آنهایی که برای تغذیه گیاهان و جانوران مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاموش می‌کند. استفاده از آبپاش‌ها به جز برای نهال‌ها نیز محدود می‌شود."

شهردار همچنین دستوری صادر کرده است که مغازه‌ها در پایتخت تجاری و مد ایتالیا نمی‌توانند ترموستات‌ها را زیر ۲۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند و باید درهای خود را بسته نگه دارند تا از مالیات بیش از حد شبکه برق جلوگیری کنند.

بستن فواره‌های نمادین میلان به علت وضعیت اضطراری خشکسالی

علاوه بر این، اسقف اعظم میلان روز شنبه برای بارش باران دعا کرد و از کلیساها در حومه شهر که محل زمین‌های کشاورزی است، بازدید کرد.

خشکسالی ایتالیا باعث خشک شدن رودخانه‌های حیاتی برای آبیاری از جمله "پو" شده است و حدود سه میلیارد یورو ارزش محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند. کنفدراسیون تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ایتالیا موسوم به کوپاگری، ۳۰ تا ۴۰ درصد از برداشت فصلی را از دست داده است.

دولت‌های منطقه‌ای پیمونته، امیلیا -رومانیا و لاتزیو نیز به دلیل خشکسالی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند. طولانی‌ترین رودخانه ایتالیا، پو، که از مناطق اصلی شمالی عبور می‌کند و حدود یک سوم تولید کشاورزی این کشور را تشکیل می‌دهد، بدترین خشکسالی خود را در ۷۰ سال گذشته تجربه می‌کند.

دیگر رودخانه‌ها و دریاچه‌های اصلی این کشور نیز، آبی کمتر از سطح عادی ماه ژوئن را نشان می‌دهند. پیش‌بینی آب‌وهوا برای بقیه ماه نیز نگرانی‌ها را افزایش داده است و انتظار می‌رود دمای هوا در هفته آینده بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد بالاتر از حد طبیعی باشد و در جزایر ساردینیا و سیسیل اوج آن تا ۴۴ درجه سانتیگراد باشد.

بستن فواره‌های نمادین میلان به علت وضعیت اضطراری خشکسالی

کد خبر 584552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.