شفاف‌سازی مالی و ساماندهی نیروی انسانی را به تناوب پیگیری کردیم

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: از ابتدای دوره ششم شورای شهر، شفاف‌سازی مالی و ساماندهی نیروی انسانی را به تناوب پیگیری کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر امروز _دوشنبه ششم تیرماه_ در هفتادوچهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه، اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم شورای شهر، موضوع شفاف‌سازی مالی و نیروی انسانی را به تناوب پیگیری کردیم. تمام انرژی و دغدغه شهرداری تأمین حقوق است و شفاف‌سازی از واجبات است.

وی افزود: چنانچه بتوانیم در حوزه نیروی انسانی مدیریت مالی داشته باشیم، انجام سایر اقدامات اجرایی و عمرانی نیز امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: شهروندان قبول نمی‌کنند که شهرداری برای انجام اقدامات عمرانی منابع مالی در اختیار نداشته باشد در حالی که شهرداری برای تأمین حقوق کارکنانی که امور شهری را انجام می‌دهند، در مضیقه است.

توکلی‌مهر با انتقاد از تناقض آمار کارکنان شهرداری ارومیه، تصریح کرد: طبق اعلام معاونت نیروی انسانی چهار هزار و ۸۸۶ نفر در شهرداری فعالیت دارند، اما به تازگی شهردار گزارش داده است که به بیشتر از پنج هزار و ۲۰۰ نفر حقوق پرداخت می‌شود و باید مشخص شود این تفاوت آمار از کجا نشأت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: چنانچه لینک سامانه پاکنا و پرداخت‌های مالی عملیاتی نشوند، نمی‌توانیم در بحث شفاف‌سازی ورود کنیم. باید مشخص شود، اختیارات شهرداری در اعمال و حذف یکسری بندها در فیش‌های حقوقی به چه میزان است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: شهرداری باید در اعمال و حذف بندهای دریافتی کارکنان بر اساس بخشنامه‌ها عمل کند، محافظه‌کاری باید کنار گذاشته و شیوه جذب و تبدیل وضعیت کارکنان باید شفاف شود؛ هیچکدام از اعضای شورای شهر به دنبال بریدن نان خانواده‌ها نیستند، اما نمی‌خواهیم بازیچه دست بشویم.

توکلی‌مهر گفت: تا زمانی که شفافیت و ساماندهی نیروی انسانی عملیاتی نشود و لیست کارکنان به تفکیک سازمان‌ها و مناطق با شرح وظایف ارائه نشود، بنده در رأی‌گیری پیرامون نیروی انسانی شرکت نخواهم کرد.

کد خبر 584545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.