آیا نوزادان و کودکان دچار کرونای طولانی مدت می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریبا یک نفر از هر سه کودک ۱۴ ساله و کوچک‌تر تا دو ماه پس از بهبود یافتن بیماری از نوسانات خلقی، بثورات پوستی و مشکلات تمرکز رنج می‌بردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری کرونای طولانی‌مدت بر کودکان ۱۴ ساله و کمتر مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۴۴۰۰۰ کودک کمتر از ۱۴ سال را مورد ارزیابی قرار دادند که جواب آزمایش کرونای تقریباً ۱۱ هزار نفر، مثبت بود.

براساس نظرسنجی‌های والدین، ۴۰ درصد کودکان سه ساله و کوچک‌تر مبتلا به بیماری کووید -۱۹، علائم بیماری را برای بیش از دو ماه داشتند درحالی‌که ۳۸ درصد کودکان چهار تا ۱۱ ساله علائم بیماری کووید طولانی‌مدت را تجربه کردند. ۴۶ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۴ ساله درگیر علائم کرونای طولانی‌مدت بودند.

تأثیرات کامل کووید طولانی‌مدت مشخص نیست و لازم است تحقیقات بیشتری برای درک کامل علت و نحوه درمان آن انجام شود. متخصصان اعلام کرده‌اند که علائم رایج کرونای طولانی‌مدت شامل خستگی، مشکل در تمرکز، نوسانات خلقی و مشکلات تنفسی می‌شود؛ در صورتی که اگر کودکی پس از ابتلا به بیماری کووید -۱۹ هر کدام از علائم ذکر شده را داشت باید به پزشک مراجعه شود.

کد خبر 584521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.