گنجاندن طرح ملی تلاوت قرآن در سند فعالیت‌های قرآنی استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در سند توسعه فعالیت‌های قرآنی این استان گنجانده شده است.

به گزارش ایمنا، فرشید فلاح‌لاله‌زاری در آستانه اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا (ع) در استان سمنان اظهار کرد: این طرح به ارتقای شاخص‌های قرآنی استان سمنان کمک بزرگی خواهد کرد.

به گفته وی، طرح ملی تلاوت قرآن فرصت طلایی در تحقق اهداف سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان ایجاد خواهد کرد و خوشبختانه منشور آن جوان‌محوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کلیات طرح ملی تلاوت قرآن کریم با بهره‌گیری از استادان بنام کشوری تدوین شده است و فرصت طلایی در اختیار نوجوانان و جوانان هشت تا ۱۵ سال قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف طرح ملی تلاوت قرآن کریم، بهترین مؤسسه‌های قرآنی پیشگام در استان سمنان بسیج خواهند شد.

فلاح‌لاله‌زاری تاکید کرد: همچنین از اتحادیه مؤسسات قرآنی سمنان خواسته شده است تا برای اجرایی شدن اهداف طرح ملی تلاوت به صورت ویژه همراهی و همکاری کنند.

وی افزود: قطعاً با پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی که در استان سمنان سراغ داریم جوانان و نوجوانان از این طرح استقبال خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوجوانان و جوانان استان در فعالیت‌های قرآنی و آزمون‌های دینی رتبه‌های اول و دوم کشور را در اختیار دارند که این مهم مسیر را برای حضور قشر جوان و نوجوان در طرح ملی تلاوت هموار کرده است.

فلاح‌لاله‌زاری تصریح کرد: سمنان، شاهرود و دامغان از سال‌های دور جزو شهرهای پیشرو در اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی در کشور بوده است و بهترین مساجد و پایگاه‌های معرفت‌شناسی، دین‌شناسی و مکتب‌خانه‌ها در این شهرها بنا شده است.

کد خبر 584512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.