شاخص کل در نقطه حساس

شاخص کل دو هزار هفتصد واحد رشد کرد، ارزش معاملات برابر با چهار هزار میلیارد تومان بود، که نسبت به روز گذشته بهبود یافته اما در مجموع نسبت به میانگین ارزش معاملات پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز شاهد یک روند متعادل صعودی بودیم، شاخص کل دو هزار هفتصد واحد رشد کرد، ارزش معاملات برابر با چهار هزار میلیارد تومان بود، که نسبت به روز گذشته بهبود یافته اما در مجموع نسبت به میانگین ارزش معاملات پایین‌تر است، امروز نیز شاهد خروج نقدینگی از بازار بودیم که در جدول منتشر شده در این گزارش قابل مشاهده است، بر اساس تحلیل تکنیکال انجام شده احتمال بهبود روند معاملات از فردا وجود خواهد داشت، بر اساس حمله سایبری انجام شده به دو کارخانه فولاد و فخوز آسیبی به آنها وارد نشده است.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

بازار سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد را حفظ کرد.

ارزش معاملات بازار بورس چهار هزار میلیارد تومان بود.

شاخص کل دو هزار واحد و شاخص فرابورس دو واحد رشد کرد.

گروه پالایشی امروز روند مثبت داشتند.

در گروه قندی‌ها قچار پنج درصد رشد کرد.

در گروه غذایی غبشهر شش درصد رشد کرد.

دی مجدد به مدار صعودی بازگشت و رشد ۳.۶ درصدی داشت.

بوعلی و نوری هردو رشد پنج درصدی را تجربه کردند.

پالایش، هفت دهم درصد و دارا یکم یک دهم درصد رشد کرد و فولاد متعادل بود.

بر اساس حمله سایبری به فولاد مبارکه و فخوز آسیبی به این دو کارخانه وارد نشده است.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد دو هزار ۷۴۱ واحدی به سطح یک میلیون ۵۰۴ هزار ۸۱ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۷۴۱ واحدی در سطح ۴۱۷ هزار ۲۹۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۹۳

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۸۹

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد دو واحدی به سطح ۲۰ هزار ۳۵۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۸۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۹ هزار ۹۷۶ و یک میلیون ۲۴۵ هزار ۱۴۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۴۲۴ و چهار میلیارد ۵۹۹ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. فولاد

۴. افران

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. خودرو

۳. وبملت

۴. خساپا

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. غبشهر

۲. بترانس

۳. البرز

۴. غمارگ

۵. لسرما

بیشترین کاهش قیمت

۱. خچرخش

۲. فمراد

۳. دلرح

۴. وسپح

۵. رکیشح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

شاخص کل در نقطه حساس

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: به نظر بازار اصلاح خودش را به اندازه کافی انجام داد و در سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد شاهد حمایت خوبی برای آن بودیم، برآورد می‌شود که ادامه بازار در صورت از دست نرفتن سطح حمایتی گفته شده روند خوبی داشته باشد.

نیمی از صنعت کارگزاری در شرایط زیان‌دهی قرار دارند

دهقانی احمد آباد دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در نشست تخصصی کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران در تشریح مشکلات صنعت کارگزاری گفت: افت حاشیه سود کارگزاری‌ها باعث شده تا شاهد کاهش سرمایه‌گذاری زیر ساخت‌های کارگزاری‌ها باشیم.

به گفته دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، نیمی از صنعت کارگزاری در شرایط زیان دهی قرار دارند. با حجم معاملات خرد ۳,۷۰۰ میلیارد تومان در روز، صنعت کارگزاری در شرایط سر به سر قرار دارد و اگر میانگین حجم معاملات خرد روزانه کمتر باشد، در کل صنعت زیان ایجاد می‌شود.

جم در خرداد ماه عملکرد مناسبی را ثبت کرد

روند تولید ماهانه اتیلن به عنوان محصول ابتدای زنجیره همچون ماه‌های قبل حفظ شده است. در خرداد ماه ۹۲ هزار تن تولید اتیلن داشت که میانگین تولید بهار سال جاری ۹۰ هزار تن و میانگین ماهانه سال گذشته ۹۳،۵۰۰ تن بود. پتروشیمی جم طی سال جاری حدود ۳۰ درصد از فروش سال گذشته را پوشش داده است.

درآمد خرداد ماه ۴،۰۱۷ میلیارد تومان و در مجموع فصل بهار ۱۰،۸۶۰ میلیارد تومان بود. قیمت متوسط هر واحد محصولات در بهار سال جاری نوسان بالایی نداشت و به طور میانگین ۲۶،۷۰۰ تومان در هر کیلو به فروش رسانده است.

شپنا افزایش سرمایه را ثبت کرد

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۲۵۸ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۳۹,۴۷۴,۴۵۸ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۵۰,۵۲۵,۵۴۲ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

فایرا و عملکرد چشمگیر ان در خرداد

فایرا در خردادماه ۱۴۵۰۰ تن تولید داشت؛ میانگین ماهانه تولید بهار سال جاری ۱۵ هزار تن و سال گذشته ۱۲۶۰۰ تن بود. به لحاظ مقدار فروش عملکرد عالی را ثبت کرد. ماه گذشته ۱۳۵۰۰ تن اما در خرداد ماه ۱۰۰ درصد بیشتر از اردیبهشت فروش داشت که موجب شد درآمد آن از ۱,۰۷۱ میلیارد تومان به ۱,۹۷۶ میلیارد تومان برسد.

درآمد فروش بهار سال جاری حدود ۴۰ در صد از درآمد فروش سال ۱۴۰۰ بود. نرخ فروش خرداد هم از فروردین و اردیبهشت کمتر بود. میانگین نرخ فروش بهار سال جاری ۷۶ هزا ر تومان در هر کیلو بود.

خرداد ماه پسهند

در خرداد ماه صنایع لاستیکی سهند توانسته است فروشی برابر ۲۸ میلیارد تومان داشته باشد. فروش سه ماهه امسال رشد ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۲۰۶ تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۲۷۲ تن بوده است.

پسهند در این ماه تولید ۲۹۶ تن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۹۲ تن بوده است تولید سه ماهه امسال رشد سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۱,۳۷۴,۶۷۵ هزار ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱,۰۴۱,۷۲۲ ریالی استوار بوده است.

حمله سایبری به شرکت صنایع فولاد خوزستان بدون خسارت بود
ابراهیمی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان: حمله سایبری به شرکت صنایع فولاد خوزستان همزمان با سه شرکت تولیدی فولاد در اصفهان، خوزستان و هرمزگان رخ داده است. این حمله سایبری اگرچه خسارتی به مجموعه صنایع فولاد وارد نکرده، اما سیستم آی تی ایجاد یک باگ را در سیستم نشان می‌دهد که در تلاشیم آن را رفع کنیم.

نگاهی به بازار جهانی بنزن

بنزن بر حسب سی اف ار چین در این هفته ۷۹ دلار کاهش داشت و عدد ۱،۲۳۱ دلار را ثبت نمود. کاهش قیمت نفت در دو هفته اخیر به عنوان صنعت بالا دست این محصول تأثیر مستقیم بر روند قیمتی بنز داشته است. در واقع ریسک رکود اقتصاد جهانی تقاضا برای نفت را کاهش داده و نمودار قیمتی آن را نزولی کرده است. به دنبال آن تمایلات خرید و تقاضا برای بنزن هم در آسیا کاهش داشته و قیمت این محصول نزولی شده است. در صنعت پایین دست این محصول تقاضا هم به دلیل برنامه تعمیرات و نگهداری برخی تولیدکنندگان کاهش داشته است.

نقشه بازار

شاخص کل در نقطه حساس

کد خبر 584494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.