از پایان کری‌خوانی در اینستاگرام با قتل تا مرگ مرموز دختر ۱۸ ساله در میهمانی

پایان کری‌خوانی در اینستاگرام با قتل، پایان آدم‌ربایی مسلحانه، قتل فجیع پدر زن به دست داماد، مرگ مرموز دختر ۱۸ ساله در میهمانی، کشف ۱۰۹ قبضه سلاح غیرمجاز در خوی و دستگیری عاملان چاقوکشی هولناک را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهاردهم اردیبهشت سال جاری صدای تیراندازی در محله یافت‌آباد رعب و وحشت را بر دل اهالی انداخت. چند لحظه بعد مرد جوانی که درحال خروج از یک آرایشگاه بود، به علت اصابت گلوله زخمی شد و غرق در خون روی زمین افتاد و عامل تیراندازی سوار خودروی تیبا شد و از محل حادثه گریخت.

با تماس شاهدان صحنه جنایت، مأموران کلانتری یافت آباد و امدادگران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند. جوان مجروح خیلی سریع به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به علت شدت خونریزی جان خود را از دست داد و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران و بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.

در اولین قدم از تحقیقات دوربین‌های مدار بسته موجود در محل بازبینی شد که با توجه به آن سرنشینان خودرو تیبا شناسایی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد عامل جنایت که چهار گلوله به مقتول شلیک کرده بود از اراذل و اوباش سطح یک منطقه است و چند روز قبل از جنایت با یکدیگر در اینستاگرام کری‌خوانی داشتند.

روز قبل از حادثه کار آنها به درگیری فیزیکی هم کشیده شده بود که در نهایت قاتل در پیامی خطاب به مقتول نوشته بود: انتقام سخت نزدیک است، منتظر باش. متهم پس از جنایت پا به فرار گذاشت و اقدامات لازم برای دستگیری او انجام شده و سرانجام روز گذشته مأموران پلیس موفق به دستگیری متهم در نظرآباد کرج شدند. بنابراین گزارش متهم تحت اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دارد و تحقیقات لازم برای رسیدگی به روال قضائی پرونده درحال انجام است.

پایان آدم‌ربایی مسلحانه

سرهنگ حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره آدم‌ربایی با سواری سمند در یکی از روستاهای شهرستان داراب در اردیبهشت‌ماه سال جاری، پلیس بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ساعات پایانی همان شب خودرو آدم‌ربا درحالی که فرد ربوده شده در سلامت کامل در آن بود را در اطراف یکی از روستاهای داراب کشف کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد آدم‌ربای ۳۶ ساله به سمت کوه‌های اطراف شهرستان داراب متواری شده است، ادامه داد: مأموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی به محل مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند پس از ۳۷ روز فرد آدم‌ربا درحالی که با سلاح گرم قصد تیراندازی به سمت پلیس داشت را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه در بازرسی بدنی و مخفیگاه متهم دو قبضه سلاح گرم و تعدادی مهمات مربوطه کشف شد، خاطرنشان کرد: در سوابق این آدم‌ربا یک فقره سرقت به عنف موبایل و همچنین تهدید شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی به چشم می‌خورد. آدم‌ربا به قصد اخاذی اقدام به آدم‌ربایی کرده بود و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

قتل فجیع پدر زن به دست داماد

سرهنگ محمدرضا آمویی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: نزاع و درگیری در میدان جمهوری کرمانشاه به کلانتری ۱۶ سعدی کرمانشاه اطلاع داده شد. همزمان با حضور مأموران در محل درگیری مشخص شد مرد ۶۶ ساله‌ای درپی اختلاف خانوادگی با داماد ۳۲ ساله‌اش درگیر شده و از سوی مرد جوان با ضربه‌های چاقو که به ناحیه شکم و قلبش اصابت کرده بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. داماد جوان تحت تعقیب نیز بازداشت شد و اختلاف خانوادگی را انگیزه قتل پدر زن خود بیان کرد.

مرگ مرموز دختر ۱۸ ساله در میهمانی

چند روز قبل خبر مرگ مشکوک دختری ۱۸ ساله به نام آزیتا، از سوی کادر بیمارستانی در پایتخت به بازپرس محمد تقی شعبانی اعلام شد. به دستور بازپرس جنایی بررسی‌ها آغاز شد و پسر جوانی که آزیتا را به بیمارستان انتقال داده بود گفت: مدتی قبل با این دختر در خیابان آشنا شدم، آن شب میهمانی گرفته بودم و از آزیتا هم خواستم به میهمانی بیاید اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که حالش بد شد با اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان منتقل کردیم.

در تحقیقات صورت گرفته و معاینات اولیه آثار کبودی روی گردن دختر ۱۸ ساله به چشم می‌خورد. از سویی در بررسی پیامک‌های تلفن همراه آزیتا مشخص شد وی چندین بار از این پسر درخواست پول کرده بود و این درحالی بود که تحقیقات نشان می‌داد آزیتا دختری طرد شده از سوی خانواده‌اش بوده است.

بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. در معاینات صورت گرفته، متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که کبودی روی گردن به واسطه مصرف مشروب و دارو بوده است و موضوع قتل منتفی است اما با این حال تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

کشف ۱۰۹ قبضه سلاح غیرمجاز در خوی

سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با سلاح و مهمات غیرمجاز، طی عملیات منسجم و با اشراف اطلاعاتی، پلیس شهرستان خوی موفق شد فردی که در زمینه قاچاق سلاح اقدام می‌کرد را شناسایی کند.

وی افزود: با رصد اخبار واصله و بررسی‌های تخصصی و با هماهنگی‌های قضائی، یک دستگاه خودروی پیکان وانت در مسیر خوی _تبریز توقیف شد و در بازرسی از خودروی توقیف شده، ۱۰۹ قبضه سلاح بادی و شکاری به صورت قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در این زمینه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. پلیس به طور جد با عاملان فروش سلاح غیرمجاز برخورد شدید خواهد کرد. شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی و قاچاق، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر همشهریان از عملکرد پلیس است.

دستگیری عاملان چاقوکشی هولناک

علی حق‌شناس دادستان عمومی و انقلاب سرخس، اظهار کرد: در راستای مبارزه با اراذل و اوباش و با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی دقیق فرماندهی انتظامی و هنگ مرزی شهرستان سرخس، چهار نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

وی افزود: دو نفر از اراذل و اوباش شب گذشته در یکی از محله‌های شهرستان اقدام به درگیری با سلاح سرد کرده و دو نفر دیگر نیز به عنوان محارب از مدتی پیش اقدام به ایجاد اخلال در نظم عمومی و آسایش مردم شریف روستای تپه میراحمد کرده بودند و این اشخاص درحال‌حاضر بازداشت و روانه زندان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تقدیر از کادر قضائی شهرستان و فرماندهی انتظامی و فرماندهی هنگ مرزی سرخس، خاطرنشان کرد: به یاری خدا به زودی سایر اقدامات قاطع دادستانی در برخورد با اراذل و اوباش در شهرستان پس از اقدام به استحضار مردم سرخس خواهد رسید.

کد خبر 584471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.