نیاز هزاران نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده افغانستان به موادغذایی و آب سالم

هزاران نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده افغانستان به آب سالم و مواد غذایی دسترسی ندارند و در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند.

به گزارش ایمنا، پس از وقوع زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری که هفته گذشته شرق افغانستان را لرزاند، ساکنان این مناطق به آب و مواد غذایی دسترسی ندارند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک مقام مسئول در وزارت بهداشت افغانستان چند روز پس از آنکه سازمان ملل نسبت به شیوع بیماری وبا در مناطق زلزله‌زده هشدار داد، اظهار کرد: هزاران نفر از مردم زلزله‌زده به آب سالم و مواد غذایی دسترسی ندارند و در معرض خطر ابتلاء به بیماری قرار دارند.

در پی وقوع زمین‌لرزه اخیر افغانستان، دست‌کم هزار تن جان خود را از دست دادند، دو هزار نفر مصدوم شدند و ۱۰ هزار خانه نیز تخریب شد. به گفته دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) شیوع بیماری وبا یکی از نگرانی‌های جدی و مهم در مناطق زلزله‌زده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت: مردم به شدت به غذا و آب سالم نیاز دارند؛ درحال‌حاضر نیازهای دارویی مدیریت شده اما رسیدگی به افرادی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند یک چالش است.

وی افزود: از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم که برای تأمین غذا و دارو به ما کمک کنند، احتمال ابتلای افراد به بیماری وجود دارد زیرا آنان خانه و سرپناه مناسب برای زندگی ندارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 584461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.