مسمومیت ۶ نفر با منوکسیدکربن در یک نانوایی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران از مسمومیت ۶نفر با منوکسیدکربن در یک نانوایی خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدجلال ملکی اظهار کرد: ساعت ٢٣:٣۴ شب گذشته، در پی تماس با سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، یک مورد حادثه گازگرفتگی در یک واحد نانوایی، در خیابان سئول اعلام و بلافاصله یک ایستگاه به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: این واحد نانوایی یک زیرزمین حدوداً ١٢ متری داشت که یک سوئیت تقریباً کامل بود. در این محل یک آبگرمکن دیواری نیز قرار داده بودند که اصلاً مناسب این فضا نبود. این سوئیت برای استراحت کارگران اختصاص داده شده بود و ۶ مرد جوان در محل حضور داشتند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: آبگرم‌کنی که در محل وجود داشت، طولانی‌مدت روشن مانده و همین باعث شده بود اکسیژن هوا کاهش پیدا کند و منوکسیدکربن منتشر شود.

وی گفت: این زیرزمین با یک نردبان فلزی به پایین راه داشت و اصلاً شرایط مناسبی برای انتقال افراد وجود نداشت، اما مأموران این افراد را خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ملکی افزود: هر ۶ نفر دچار مسمومیت با منوکسیدکربن شده بودند و مسمومیت آن‌ها کمی شدیدتر بود؛ اما همه این افراد به عوامل اورژانس تحویل داده شدند تا تحت درمان قرار گیرند.

وی اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که گازگرفتگی فقط مخصوص روزهای سرد سال و فقط مخصوص بخاری است. این تصویر اشتباه است و حتی در گرم‌ترین روزهای سال نیز گازگرفتگی اتفاق می‌افتاد. هر جا که شعله‌ای وجود دارد، به خصوص در جایی که هوا رد و بدل نمی‌شود باید مسیر مناسبی برای ورود و خروج هوا اختصاص داده شود در غیر این صورت خطرات ناشی از مونوکسیدکربن افراد را تهدید می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 584451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.