برخی ارگان‌های دولتی استان زنجان از انشعابات غیرمجاز استفاده می‌کنند

مدیر کل آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: روستائیان الگوی مصرف آب را جدی نمی‌گیرند و خشکسالی وضعیت نامناسبی را در روستاها رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا جزقاسمی در نشست خبری ظهر امروز _دوشنبه ششم تیرماه_ با بیان اشاره به اینکه بیش از ۲۸ درصد کاهش بارندگی داریم اظهار کرد: روان آب‌های ورودی به سدها کاهش داشته است و سال گذشته در ۵۱ سال اخیر خشک‌ترین سال بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۶ پروژه در روستا در حال اجراست گفت: خشکسالی وضعیت مناسبی را در روستاها رقم نمی‌زند.

مدیر کل آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه ۸۶ روستاها دارای تنش آبی دائم هستند، گفت: ۱۱۶ روستا تنش فصلی دارند و ۱۶۹ روستا نیز دارای فرسودگی تأسیسات هستند و ۱۳۷ روستا تحت پوشش شرکت نیستند.

جزقاسمی با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی در ۵۷ روستا در حال اجراست اظهار کرد: این پروژه ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده نیز ۱۱۰ روستا در این طرح جانمایی خواهد شد.

وی افزود: فاضلاب نیازمند مجوزهای شهرداری است و همکاری مردم حرف اول را می‌زند ولی متأسفانه دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری طی دو سال اخیر هیچ مجوزی به این منظور صادر نکردند.

مدیر کل آب و فاضلاب استان زنجان اضافه کرد: امسال ۵۰ کیلومتر برای فاضلاب هدف گذاری کردیم و ۶۰ درصد جمعیت شهر زنجان و ۴۰ درصد استان تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

جزقاسمی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۵۶ انشعاب غیر مجاز شناسایی و جمع‌آوری شده است، گفت: حتی با وجود تعدد کف‌شکنی در چاه‌های برخی از روستاها به آب دسترسی پیدا نمی‌کنیم؛ در موضوع تأمین آب در مساکن مهر که قرار بود یک سوم شرکت و یک سوم دولت و یک سوم استانداری پرداخت کند، متأسفانه سهم هیچ یک پرداخت نشد.

وی با بیان اینکه در اقدام ملی نیز قرار است از محل فروش املاک مسکن و شهرسازی محقق شود گفت: برای اجرای پروژه‌های مسکن ملی تأمین منابع آب نیازمند به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه است و بارگذاری جدید و ایجاد تأسیسات امکان‌پذیر نیست و به تازگی از مشکلات گلشهر کاظمیه رهایی پیدا کرده‌ایم.

مدیر کل آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در استان سرانه مصرف ۱۸۹ لیتر و در شهر ماه‌نشان نزدیک به سه برابر است، اظهار کرد: فقط در روستای دو اسب ۲۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

قاسمی اضافه کرد: متأسفانه ارگان‌های دولتی از جمله نیروهای نظامی و انتظامی و علوم پزشکی و… هم انشعابات غیر مجاز دارند.

وی افزود: آب بدون در آمد در روستاها نزدیک ۵۰ درصد و در شهرها ۲۴ درصد است که تأسیسات فرسوده انشعابات غیرمجاز در این امر دخیل است.

کد خبر 584442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.