شناسایی قطعی ۵ بیمار مبتلا به وبا در کشور

سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار قطعی مبتلا به وبا در کشور شناسایی شدند.

به گزارش ایمنا، مریم مسعودی‌فر اظهار کرد: برخی از مسافران بازگشته از کشور عراق علائم بالینی وبا را پیدا کرده‌اند. تا به این لحظه از بین موارد مشکوک پنج نفر مبتلای قطعی به بیماری وبا در کشور شناسایی شده‌اند.

وی افزود: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، طغیان زمانی اتفاق می‌افتد که به خاطر انتقال محلی موردی از بیماری وبا گزارش شود؛ به همین دلیل باید مراقب بود تا بیماری به وضعیت انتقال محله‌ای نرسد.

سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: افراد مبتلا به خاطر سفر به کشورهای همجوار به این بیماری مبتلا شده‌اند. وزارت بهداشت هشدارهای مراقبتی و بهداشتی را به افراد و به ویژه مسافران داده است.

وی ادامه داد: افرادی که قصد سفر به مناطق آلوده به بیماری را دارند، باید مراقب سلامتی خود باشند و بهداشت فردی شامل شستن دست با آب و صابون، مصرف آب آشامیدنی سالم و خوردن میوه و سبزی پس از ضدعفونی را رعایت کنند.

مسعودی‌فر: افراد مبتلا به دلیل اسهال و استفراغ آبکی در معرض خطر کم‌آبی هستند.

وی ادامه داد: وبا بیماری است که حدود ۸۰ درصد بیماران می‌توانند علائم بالینی نداشته باشند یا اسهال خفیفی داشته باشند. حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد اسهال متوسط دارند؛ اما حدود پنج درصد بیماران علائم بالینی مانند اسهال خیلی شدید دارند.

سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: در برخی از کشورهای همجوار براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت آمار بیماری وبا افزایش پیدا کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 584400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.