آب منطقه‌ای به مشکلات میانکوه اردل توجه کند

عضو شورای اسلامی منطقه میانکوه شهرستان اردل گفت: اطراف بخش میانکوه را مانند یک جزیره آب فرا گرفته است، اما تاکنون شاهد تخصیص منابع آبی به این بخش نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوطالب بخشی امروز _دوشنبه ششم تیرماه_ در جلسه‌ای که با مدیرعامل آب منطقه‌ای استان برگزار شد، با اشاره به مشکلات طرح آب‌رسانی تلخاب-شلیل، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۷ با توجه به ابلاغ شرکت آب منطقه‌ای به ساکنان مبنی بر ترک منطقه به دلیل قرارگیری در حوزه آبگیر سد کارون چهار، مردم همکاری لازم را داشتند.

وی افزود: مصوب شد تا در قبال این همکاری طرح جنگل‌داری چند منظوره در منطقه و آب‌رسانی به زمین‌های بالادست "تلخاب -لالو -شلیل" ایجاد شود، اما این مهم محقق نشد.

عضو شورای اسلامی منطقه میانکوه شهرستان اردل خاطرنشان کرد: مجری آب‌رسانی طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب مشکل این منطقه هفت طرح کشاورزی است و به منظور تخصیص آب، پرونده‌های آن‌ها به شرکت آب منطقه‌ای استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: لیست سردانگ‌های طرح‌های کشاورزی "تلخاب"، "کول‌میشان"لالو"کاهیدان"، "طرح کنمی"، "طرح له‌مرغ -کقر" و "گوراب‌شلیل" مشخص و زمین‌ها تفکیک شده است و تقاضا می‌شود این موضوع در دستور کار امور آب استان چهارمحال‌وبختیاری قرار گیرد.

بخشی ادامه داد: اطراف بخش میانکوه مانند یک جزیره پر از آب است، اما تاکنون شاهد تخصیص منابع آبی نبوده‌ایم.

کد خبر 584387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.