تاریخچه روز جهانی کارگران صنعتی

کارگران صنعتی از سخت‌کوش‌ترین افراد جامعه به حساب می‌آیند که با زحمت فراوان، می‌کوشند محصولاتی با کیفیت بالا و هزینه کم تولید کنند و در اختیار هم‌نوعان خود قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در نتیجه مدرن شدن صنعت، فرآیندهای صنعتی از تولید به سمت مصرف گرایش پیدا کرده و همین امر، شاید در بسیاری از نقاط دنیا اهمیت آن‌ها را نسبت به گذشته، کم‌رنگ‌تر کرده است. این در حالی است که صنعت همچنان نقش مهمی در تولید محصولات، اشتغال و رونق اقتصادی ایفا می‌کند و در نتیجه، حمایت ویژه‌ای را از سوی مردم و دولت‌ها می‌طلبد.

بیست‌وهفتم ژوئن به عنوان روز جهانی کارگران صنعتی معرفی شده و بهانه‌ای است تا مردم سراسر جهان از اهمیت وجود این قشر آگاه‌تر شوند و به قدردانی از آن‌ها بپردازند.

تاریخچه روز جهانی کارگران صنعتی

اتحادیه کارگران صنعتی جهان، که اعضا آن معمولاً "Wobblies" نامیده می‌شوند، در سال ۱۹۰۵ و زمانی که تنش‌ها در صنعت جهانی به اوج خود رسید، در شیکاگوی آمریکا تأسیس شد. پس از گذشت چند دهه، اعضای این اتحادیه به هدف خود یعنی داشتن حق فعالیت در تمام صنف‌ها و برخورداری از دستمزد منصفانه رسیدند، ضمن این‌که قادر بودند از حقوق خود نیز دفاع کنند. البته همه شرایط به این خوبی پیش نرفت؛ در سال ۱۹۱۹ یک جنگ میان اعضای Wobblies و لژیون آمریکایی، متشکل از کهنه‌سربازان جنگ ایالات متحده، اتفاق افتاد و به مرگ نماینده این گروه و دستگیری بسیاری از اعضای کارگران صنعتی جهان منجر شد. از همه مهم‌تر این‌که وسلی اورست، از اعضای آمریکایی کارگران صنعتی جهان و فعالان جنگ جهانی اول، در این نبرد بدون محاکمه اعدام شد. در نتیجه این واقعه، بیست‌وهفتم ژوئن به عنوان روز جهانی کارگران صنعتی اعلام شد تا زحمات این افراد توسط عموم مردم بیشتر دیده و حقوق آن‌ها منصفانه پرداخت شود.

چگونه می‌توان روز جهانی کارگران صنعتی را جشن گرفت؟

روز جهانی کارگران صنعتی به عموم مردم این فرصت را می‌دهد تا بیشتر به زحمات این قشر فکر کنند و نقش آن‌ها را در راحتی زندگی روزمره خود مورد توجه قرار دهند. بدیهی است که کارگران صنعتی در سراسر جهان می‌کوشند محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت کم در اختیار مردم قرار دهند، بنابراین تلاش عموم نیز برای راحتی زندگی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که روز جهانی کارگران صنعتی، فرصتی برای تحقق این ضرورت به وجود می‌آورد.

کد خبر 584372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.