فراز و نشیب‌های انتخاب شهردار تالش

پس از برگزاری جلسات متعدد، اختلاف نظرها و حواشی بسیار در نهایت روز یکشنبه هفته جاری، اعضای شورای اسلامی شهر تالش، «کوروش خداوردی‌زاده» را با چهار رای موافق به عنوان شهردار این شهر انتخاب و برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر ساحلی و گردشگرپذیر "هشت‌پر" در مرکز شهرستان تالش با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و موضوع انتخاب و برکناری شهردار شهر تالش در شش دوره شورای اسلامی شهر، همواره با حرف، حدیث‌ها و حواشی فراوانی روبه‌رو بوده است.

موضوع استعفای «شهرام غنی‌زاده» بعد از حدود ۴۰ ماه تصدی شهرداری تالش در اسفندماه سال گذشته مطرح شد، اما استعفای وی به دلیل وجود مشکلات مالی و بعضی از مسائل کاری در شهرداری عقب افتاد و به فروردین‌ماه سال جاری موکول شد که در نهایت چهارم اردیبهشت‌ماه، جلسه شورای اسلامی شهر تالش با محوریت بررسی استعفای شهرام غنی‌زاده، شهردار این شهر و انتخاب سرپرست شهرداری برگزار شد و از اعضای شورای اسلامی شهر با پذیرش استعفای غنی‌زاده، با هفت رأی مهران نجاتی را با به عنوان سرپرست شهرداری تالش انتخاب کردند.

بر اساس فراخوان و فرصت تعیین شده تا آخر وقت اداری روز شنبه _هفدهم اردیبهشت‌ماه_ ۱۷ نفر نامزد تصدی شهرداری تالش رزومه خود را به دبیرخانه شورای اسلامی شهر ارائه دادند و جلسه شورای اسلامی شهر تالش با محوریت بررسی برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری تالش و انتخاب شهردار آغاز شد. داشتن تجربه و تخصص و برنامه کامل و جامع، تکریم ارباب رجوع، کسب درآمد پایدار بیشتر برای شهرداری، تعامل و همکاری مناسب و قوی با مدیران شهرستانی، استانی و کشوری از مهم‌ترین اولویت‌های اعضای شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار جدید تالش بود.

اعضای شورای اسلامی شهر تالش پس از برگزاری جلسات متعدد، اختلاف نظرها و حواشی بسیار، روز یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ از بین سه گزینه نهایی مد نظر خود از جمله کوروش خداوردی‌زاده، حسین علایی و حسن محمدپور، با چهار رأی موافق «کوروش خداوردی‌زاده» را به عنوان شهردار جدید تالش انتخاب و برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی کردند.

حواشی انتخاب شهردار تالش در شورای ششم

بهزاد پورپناه، سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش در خصوص روند انتخاب شهردار این شهر به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: بیست‌ونهم خردادماه سال جاری، جلسه شورای اسلامی شهر تالش با محوریت انتخاب شهردار برگزار و «هوشنگ عباسقلی‌زاده» با چهار رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار تالش انتخاب شد، اما بعد از رأی‌گیری، رسول برهانی، عبدالله حسین‌پور و وحید یوسف‌زاده بدون امضای مصوبه شورای اسلامی شهر از جلسه خارج شدند.

وی با بیان اینکه در جلسه انتخاب شهردار هر هفت نفر اعضای شورای اسلامی شهر تالش حاضر بودند و تنها یک نفر حضور نداشت، می‌افزاید: ۱۰ روز فرصت داشتیم تا سه عضو شورای اسلامی شهر تالش با حضور در جلسه مصوبه انتخاب شهردار را امضا کنند، اما بر مخالفت خود اصرار کردند که در ادامه نامه درخواست رسیدگی به شورای حل اختلاف استان ارسال شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش تصریح می‌کند: پیش‌شرط هوشنگ عباسقلی‌زاده برای تصدی شهرداری تالش کسب هفت رأی موافق اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بود، بنابراین به دلیل رأی مخالف سه عضو شورای اسلامی شهر، وی از تصدی شهرداری تالش انصراف داد.

وی خاطرنشان می‌کند: در نهایت روز یکشنبه هفته جاری، دوباره جلسه علنی شورای اسلامی شهر تالش با محوریت انتخاب شهردار برگزار شد و اعضای شورای اسلامی شهر از بین سه گزینه کوروش خداوردی‌زاده، حسین علایی و حسن محمدپور، با چهار رأی موافق «کوروش خداوردی‌زاده» را به عنوان شهردار جدید تالش انتخاب و برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی کردند.

به گزارش ایمنا، عضویت در دوره سوم شورای اسلامی شهر، ریاست سازمان نظام مهندسی شهرستان تالش از مهم‌ترین سوابق کاری کوروش خداوردی‌زاده است.

کد خبر 584354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.