وام ودیعه مسکن هنوز با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود

معاون اعتباری شعبه مرکزی بانک ملت با اشاره به اینکه هنوز بخشنامه کاهش ۵ درصدی بازپرداخت وام ودیعه مسکن ابلاغ نشده است، گفت: پرداخت این وام همچنان با سود ۱۸ درصد انجام می‌شود و شرایط دریافت آن نیز مانند وام‌های دیگر، طبق دستورات بانک مرکزی است.

محسن حدادی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهر اصفهان ۷۰ میلیون تومان و با بازپرداخت پنج ساله است و اقساط ماهانه آن حدود یک میلیون و۷۰۰ هزار تومان می‌شود.

به گفته وی شرایط دریافت وام ودیعه مسکن مانند وام‌های دیگر، طبق دستورات بانک مرکزی است و معرفی و تعداد ضامن هم براساس توان بازپرداخت ضامن‌ها به‌علاوه فقدان بدهی‌های معوق است.

معاون اعتباری شعبه مرکزی بانک ملت در رابطه با میزان استقبال مستأجران از این تسهیلات تصریح کرد: سال گذشته به دلیل درصد پایین‌تر بازپرداخت وام، استقبال خوبی انجام گرفت اما امسال تا این زمان، شرایط وام ودیعه تفاوتی با وام‌های معمول بانکی نکرده است و معلوم نیست تا چه میزان متقاضی داشته باشد.

حدادی‌فر در رابطه با امکان فروش یا انتقال این تسهیلات گفت: دریافت آن فقط براساس ارائه اطلاعات اجاره‌نامه رسمی و کد رهگیری امکان‌پذیر است، اما اینکه پس از طی این مراحل و دریافت وام، متقاضی چه تصمیمی بگیرد نامشخص است.

کد خبر 584323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.