پیشگیری از شیوع آبله میمون چگونه ممکن است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از انتقال بیماری آبله میمون، اجتناب از هرگونه تماس پوستی با افرادی است که ممکن است آلوده باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) یک کمیته اضطراری تشکیل داده است تا بررسی کند که آیا شیوع بیماری آبله میمون شرایط اضطراری جهان را تغییر می‌دهد یا خیر؟ مدیرعامل این سازمان اعلام کرده است که در این زمینه نیاز به نظارت تشدید شده در جامعه وسیع‌تر وجود دارد.

بیماری آبله میمون از طریق سطوح و مواد قابل انتقال است؛ بنابراین توصیه می‌شود از لمس کردن موادی که با انسان یا حیوان بیمار در تماس بوده‌اند، خودداری کنید. فردی که با شخص مبتلا به بیماری آبله میمون تماس داشته است باید اقدامات محافظتی انجام دهد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از انتقال بیماری آبله میمون، اجتناب از هرگونه تماس پوستی با افرادی بوده که ممکن است آلوده باشند. دیگر اقدامات پیشگیرانه شامل شستن کامل دست‌ها با آب و صابون و سرفه یا عطسه کردن داخل یک دستمال شخصی است.

به گفته پزشکان، واکسیناسیون می‌تواند خطر بروز آبله میمون را تا حدود ۸۵ درصد افزایش دهد. ممکن است واکسیناسیون از بروز عفونت جلوگیری نکند، اما افراد واکسینه شده بهتر از دیگران در برابر عفونت شدید ایمن هستند. هم‌اکنون واکسن آبله ایموانکس (Imvanex) به عنوان محافظت در برابر آبله میمون در بسیاری از کشورها تأیید شده است. البته این واکسن به عنوان پیشگیری از ویروس برای جمعیت عمومی توصیه نمی‌شود؛ زیرا فقط برای گروه‌های خاص استفاده می‌شود.

کد خبر 584287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.