شهردار تهران به نماینده مجلس پاسخ دهد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهردار تهران می‌خواهم تا نسبت به پاسخگویی متناسب و فنی، مستند، دقیق و شفاف ادعاهای نماینده مجلس درباره از کار افتادن سامانه‌های شهرداری اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی، امروز _یک‌شنبه، پنجم تیرماه_ در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: یکی از نمایندگان مجلس چندی پیش مطالبی را درباره هک و از کار افتادن سامانه‌های شهرداری در رسانه‌ها اعلام کرد و من نیز با این مساله رو به رو شده‌ام؛ این نماینده مجلس از کار افتادن سامانه‌های شهرداری را به نوعی ماحصل رعایت نشدن شایسته سالاری در انتصابات و پاسخ ندادن شهرداری دانسته است.

وی ادامه داد: دومین مسأله‌ای که این نماینده مجلس به آن اشاره کرد این است که مرکز اسناد و آرشیو شهرداری به طور کامل به شرایط قبل باز نگشته است و تا به کار گیری و بار گذاری نسخه‌های پشتیبانی داده‌ها بک آپ مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها مجبور هستند خارج از روال معمول تصمیم گیری کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: این نماینده مجلس در مصاحبه خود گفت در دوره مدیریت شهری گذشته سامانه شهرداری برای صدور اضافه بنا و بلند مرتبه سازی بسته شده بود و امید است قفل‌هایی که روی سامانه‌ها وجود داشته و به مناطق اجازه بلند مرتبه سازی و ساخت اضافه بنا را نمی‌داده است، پس از هک اخیر شهرداری از بین نرفته باشد.

وی تصریح کرد: در ملاقات‌های مردمی چهار هفته اخیر و نشست‌های تخصصی کارشناسان و مدیران نواحی و مناطق در حوزه شهرسازی متوجه چالش‌های ارائه خدمت به شهروندان شدم، چرا که به اذعان کاربران مناطق به رغم راه اندازی سامانه‌ها هنوز آرشیو الکترونیکی اسناد با اختلال و یا کندی رو به رو هستند.

شربیانی خاطرنشان کرد: اکنون که این نماینده مجلس به مشکلات کنونی در ارائه خدمت به شهروندان در شهرداری تهران پرداخته است، می‌توان گفت شاید موجبات نگرانی و اضطراب مردم شهر تهران در خصوص اسناد مرتبط با سوابقشان در حوزه‌های معماری و شهرسازی و تحت شعاع قرار گرفتن و امکان بروز خطا در مرکز مدیریت شهری و سیاست‌های ساخت و ساز وجود داشته باشد، بنابراین از شهردار تهران می‌خواهم تا نسبت به پاسخگویی متناسب و فنی، مستند، دقیق و شفاف ادعاهای این نماینده مجلس اقدام کند.

کد خبر 584251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.