ساختمان جهان‌نما تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت ساختمان جهان‌نما، گفت: تعیین تکلیف صدها و هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم که در این ساختمان نیمه‌تمام و نیمه‌کاره با دنیایی از مشکلات مردمی و اجتماعی رها مانده، امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه، پنجم تیرماه_ در نطق میان دستور چهل‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، خطاب به برخی افراد که تصمیم ندارند بسیاری از موفقیت‌های جدید شهری و شورای اسلامی شهر را با دید صحیح نگاه کنند، اظهار کرد: اگر گاهی تذکراتی مطرح می‌شود، در راستای بهبود روش‌ها است و نباید از مطرح شدن این موارد برداشت‌های ناصواب شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم الکترونیک و هوشمندسازی شهرداری، ادامه داد: اجرای سیستم الکترونیک و هوشمندسازی شهرداری برای پاسخگویی و رفع نیازهای مردم به صورت غیرحضوری از افتخارات مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اجرای طرح شفافیت البته به معنای شفافیت در آرا و نظرات، امور جاری شورای اسلامی شهر، همچنین سامانه مطالبه‌گری حضور در مناطق، مساجد و محلات، ارتباط مستقیم و رویارویی با مردم از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران و معاونان مناطق اقدامی مؤثر و کارآمد است.

وی تصریح کرد: نگاه پاک‌دستانه و عملکرد جهادی و البته عدالت‌گرایانه به خصوص در دریافت انواع عوارض و تلاش برای برون‌سپاری و مردمی کردن امور فرهنگی و تبلیغی از دیگر افتخارات این دوره است، البته هنوز در راه یک سالگی جریان مدیریت جدید شهری هستیم و امیدوارم فرصت‌های طلایی دیگری نیز رقم بخورد.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: لازمه مدیریت اقتصادی اداره شهر بزرگی همچون اصفهان با این حجم جمعیت و وسعت مناطق کم‌برخوردار و مردم محرومی که برای زندگی کردن اصفهان را انتخاب کرده‌اند، پویایی در حوزه درآمدهای پایدار است.

اصفهان معدن سرمایه‌گذاری و تولید ثروت، کار و کوشش است

وی گفت: مشارکت‌پذیری در واقع جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های تبلیغاتی و انگیزشی برای صاحبان سرمایه است، در این راستا اصفهان می‌تواند معدن سرمایه‌گذاری و تولید ثروت، کار و کوشش باشد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با سخن کسی که با رندی و سواستفاده از جایگاه خود خواست اصفهان را برخوردار نمایش دهد و بگوید اصفهان بیش از حق خودش از سرمایه کشور استفاده کرده است، کاری نیست، لذا وظیفه خود را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و کاری مغتنم می‌شماریم.

وی با بیان اینکه در جلساتی خواستم مطالبی را مطرح کنم که فرصت نشد و اصرار دارم این مسائل در جلسات داخلی گفته و انجام شود، گفت: مهم‌ترین مسئله اصفهان امروز هنوز پیگیری مطالبات مردمی در حوزه آب است که مستلزم جدیت بیشتر تمام مدیران استانی و شهری است.

نادرالاصلی با بیان اینکه لزوم همگرایی برای جریانات مطالبه‌گر مردمی، دانشگاهی، نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی از عمده مطالبات مدیریت شهری است، افزود: مسئله فرونشست نیز حائز اهمیت است و گویا گزارش‌هایی در این راستا در وزارت راه و شهرسازی تهیه شده، اما از انتشار آن خودداری شده است و مدیران باید مردم را امین بدانند و از آن‌ها برای رفع مشکل استمداد بطلبند.

وی تصریح کرد: مسائلی در شهر وجود دارد که باید پیگیری بیشتری داشته باشیم؛ بازدیدهای فراوان اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری و مدیران استانی به خصوص معاون عمرانی درباره پهنه‌های مختلف و کاربری‌های آن، لکه‌های اراضی، انتقال صنوف آلاینده، ساماندهی مشاغل و لزوم ایجاد راسته‌های بازاری برای گریز از ترافیک‌های کور به فراموشی سپرده شده است. در بازدیدهای متعدد معاون عمرانی استانداری از مناطق دو، ۹،۱۱،۱۳ بحث‌های فراوانی برای رفع مشکلات شد، اما هنوز بعد از چند ماه خبری از نتیجه آن نداریم.

اهمیت پیگیری معضلات ساختمان جهان‌نما

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات ساختمان جهان‌نما، گفت: تعیین تکلیف صدها و هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم که در این ساختمان نیمه‌تمام و نیمه‌کاره با دنیایی از مشکلات مردمی و اجتماعی رها مانده لازم است و چرا برنامه‌ای نداریم؟

وی افزود: میدان امام علی (ع) مدت‌ها قبل توسط مدیران گذشته ساخته شده است و مالکان، مردم نیازمند، شهر و شهروند از آن بهره چندانی نبرده‌اند و لازم است شورای اسلامی شهر و شهرداری تکلیف این میدان را روشن کند.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: ترافیک و ترددهای داخل شهر باید مدیریت شود. ده‌ها واحد سازمانی و وابسته به شهرداری در نقاط مختلف شهر پراکنده است و هر روز جمع بسیاری از مدیران و کارشناسان درون شهرداری و مردم برای ارتباط با یکدیگر از این سو به آن سو سفر می‌کنند، چرا این همه سازمان تجمیع نمی‌شود؟، آیا استفاده نکردن از نعمت کفران نعمت نیست؟

وی با بیان اینکه در ساختمان جهان‌نما سرمایه بسیاری وجود دارد که نیمی از آن غیرفعال و نیم دیگر ناتمام مانده است، گفت: انتظار داریم در راستای رفع مشکلاتی از جمله میدان جهان‌نما اقدامات مؤثری انجام شود، لازم است شورای ششم در عمل پیگیر رفع مشکلات شهروندان در حوزه ترافیک و مالکیت‌ها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ایام شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ یاور انقلاب اسلامی و با اشاره به سالروز سوءقصد به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، اظهار کرد: امام خمینی (ره) پس از شهادت شهید بهشتی فرمود که «این پیشامد برای همه ملت ما ناگوار بود و اشخاصی که برای خدمت، خودشان را حاضر کرده بودند و خدمتگزار این کشور بودند، اشخاصی بودند که من آن‌ها را می‌شناسم و از ابرار بوده‌اند. اشخاصی متعهد بوده‌اند که در رأس آنها مرحوم شهید بهشتی است. ایشان را من ۲۰ سال بیشتر می‌شناختم، مراتب فضل ایشان و مراتب تعهد ایشان بر من معلوم بود و آنچه که من راجع به ایشان متأثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود. من او را یک فرد متعهد، مجتهد، متدین، علاقه‌مند به ملت، علاقه‌مند به اسلام و به دردبخور برای جامعه خودمان می‌دانستم»، لذا امیدوارم یاد وی در جامعه اسلامی همیشه منشأ اثر باشد.

کد خبر 584225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.