آب حداقلی برای تأمین آب آبخوان اصفهان تدقیق شود

معاون برنامه‌ریزی آب‌منطقه‌ای اصفهان، تدقیق آب حداقلی برای تأمین آب آبخوان اصفهان را خواستار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان، علی رائیجیان با جمع‌بندی نظرات تخصصی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های ذیربط در جلسه فرونشست، اظهار کرد: راه‌حل مشترک ما رسیدن به یک عدد طراز حداقلی برای کنترل فرونشست است.

وی با تأکید بر تعدد کارگروه‌های مربوط به فرونشست در سطح استان اصفهان، افزود: برای کنترل فرونشست، اجماع تخصصی متولیان مبتنی بر علم و منطق نیاز است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه همه راه‌حل‌های موجود نجات زاینده‌رود مستلزم تأمین آب حداقلی برای جاری بودن رودخانه است، تصریح کرد: انعکاس اجماع نظرات تخصصی به ریاست حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب‌غربی فلات و لحاظ کردن آن در سند راهبردی زاینده‌رود هدف برگزاری این جلسه است.

رائیجیان با تأکید بر اینکه هم‌افزایی نگاه‌های متفاوت در تخصیص آب برای تالاب بین‌المللی گاوخونی ثمربخش بود، خاطرنشان کرد: جاری بودن حداقل آب در زاینده‌رود، مطالبه همگان است و وحدت در این موضوع از راه‌حل‌های جزیره‌ای در ارگان‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آب‌منطقه‌ای اصفهان ظرف مدت حداکثر سه هفته تمام نظرات و گزارش‌های کارگروه‌های فرونشست در استان را احصا می‌کند، اضافه کرد: برای تحقق رسیدن به عدد حداقل آب مورد نیاز برای کنترل فرونشست اصفهان از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده و نگاه علمی توأم با عمل منجربه اقدام علاج بخش در این خصوص می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: نبودِ توسعه و تخصیص جدید، محدود کردن اضافه برداشت‌ها و ساماندهی مصارف مجاز، به صورت موازی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، جلسه فرونشست با مطرح شدن نظرات کارشناسی حاضران و با حضور مدیر مدیریت بحران استانداری اصفهان، نمایندگان مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط، شورای شهر، شهرداری اصفهان و اساتید دانشگاه، روز گذشته چهارم تیرماه در سالن کنفرانس شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان برگزار شد. این دومین جلسه تخصصی با موضوع فرونشست در شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان پس از سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان است که به طور ویژه بحث فرونشست در آن پیگیری می‌شود.

کد خبر 584171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.