پیش‌نویس جدید بورس با منافع مردم در تضاد است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در پیش‌نویس اصلاح قانون بازار اوراق بهادار، اعضای شورای عالی بورس تماماً دولتی هستند که این موضوع، موجب تضاد میان منافع مردم و بخش حاکمیتی بورس می‌شود.

جواد نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در گام اول، می‌توان از پیش‌نویس اصلاح قانون بازار اوراق بهادار استقبال کرد اما به شرط اینکه با بهبود قوانین، شرایط به سود سهامداران رقم بخورد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد سهامداران به ویژه بعد از سال ۹۹ یک کمبود آموزشی در بازار سرمایه احساس می‌شود؛ در ماده ۶۴ پیش‌نویس جدید تا حدودی بر آموزش تاکید شده اما به نظر همچنان ابهامات زیادی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پیش‌نویس جدید برای عرضه حداکثری کالاها از طریق بورس و به صورت شفاف، نیازمند یک عزم جدی است، گفت: زیرساخت‌های بازار سرمایه در این سال‌ها به نسبت افزایش ورود سرمایه رشد نکرده است، به طوری که هنوز شاهد ایجاد اختلال در هسته معاملات هستیم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در سرتاسر دنیا صرافی و بورس‌هایی را داریم که بحث اختلال و قطعی برای آن‌ها بیشتر شبیه یک شوخی بوده اما در کشور ما به طور جدی این موضوع وجود دارد؛ در دهه ۹۰ تا حدودی سعی بر گسترش ابزارهای حمایتی و مالی نوین در بورس شد اما انتظار می‌رود با حمایت بیشتری از سمت ارکان‌های سیاست‌گذاری و نظارتی اتفاق همراه شود.

وی گفت: در پیش‌نویس اصلاح قانون بازار اوراق بهادار می‌بینیم که اعضای شورای‌عالی بورس تماماً دولتی هستند که این موضوع، باعث ایجاد یک تضاد بین منافع مردم و بخش حاکمیتی بورس می‌شود؛ انتظار می‌رود قانون‌های نظام‌مندی را برای کمک به بازار سرمایه و فضای اقتصادی کشور داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه، نیازمند یک‌سری تغییر و تحولات جدی برای رهایی از قوانین منسوخ شده و خبر خوب این است که پیش‌نویس جدید پس از اظهار نظر فعالان بازار سرمایه قرار است اصلاح شود.

کد خبر 584146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.