برای صعود به جمع ۸ تیم برتر جهان بدشانسی آوردیم!

«طی نخستین حضوری که در جام‌جهانی داشتیم با تیم‌ها آشنا نبودیم، اما درحال‌حاضر از تمام تیم‌های مدعی مانند نروژ و قطر امتیاز می‌گیریم و پابه‌پا پیش می‌رویم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان ایران، تمرینات خود را از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ شروع کرد و با قهرمانی در مسابقات آسیایی توانست به رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کند. این تیم اردوهای متعددی داشت که در این بین مسابقات لیگ برتر سالنی هم برگزار شد و بازیکنان به آمادگی لازم دست پیدا کردند. این درحالی است که شاگردان آنتونیو برای کارهای اعزام و ویزا به مشکل خوردند و این موضوع باعث شد تا حدود ۹ ساعت قبل از مسابقه اول خود در جام‌جهانی به یونان برسند.

تیم ملی ایران با عملکرد خوبی که داشت، به جمع ۱۲ تیم برتر دنیا راه پیدا کرد اما با شکستی که مقابل قطر به دست آورد از صعود به جمع هشت تیم بازماند. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با مهدی رزاق‌پور، بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی ایران داشته است که در ادامه می‌خوانید:

از شرایط اردوها و مسابقاتی که قبل از جام‌جهانی هندبال ساحلی داشتید، بگویید

تیم از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تمرینات خود را شروع کرد و با آمادگی نسبی که به دست آوردیم، قهرمان آسیا شدیم. در ادامه این آمادگی حفظ شد و بعد از دو هفته که مسابقات لیگ را داشتیم، دوباره اردوها شروع شد که ۹۹ درصد آمادگی را قبل از اعزام به یونان کسب کردیم.

در دوره قبل جام جهانی هندبال ساحلی، ایران رده هشتم را کسب کرد و قرار بود امسال رده بهتری کسب شود، چرا این اتفاق نیفتاد؟

در جام جهانی قبلی رده هشتم دنیا را کسب کردیم که برای همه باارزش بود. در این دوره آماده شده بودیم تا برای سکو بجنگیم و رنگ مدال فرقی نمی‌کرد، اما لیست بازیکنان اردوی آخر دیر اعلام شد و برای اخذ ویزا مشکل پیدا کردیم؛ حدود ۹ ساعت قبل از مسابقه اول به یونان رسیدیم و مشکلات دیگری رخ داد که نتوانستیم امتیازات لازم را کسب کنیم. با همه مشکلات از گروه بالا آمدیم و جزو ۱۲ تیم قرار گرفتیم. برای صعود به جمع هشت تیم باید قطر را شکست می‌دادیم. بازی یک بر یک مساوی پیش رفت، در ضربات تن به تن جلو بودیم و می‌خواستیم جشن صعود به جمع هشت تیم را بگیریم که ورزش، روی باخت خود را به ما نشان داد و با یک بدشانسی بزرگ بازی را واگذار کردیم.

سطح تیم ملی هندبال ساحلی ایران چگونه است؟

طی نخستین حضورمان در جام‌جهانی، با تیم‌ها آشنا نبودیم، اما درحال‌حاضر از تمام تیم‌های مدعی مانند نروژ و قطر امتیاز می‌گیریم و با آن‌ها پابه‌پا پیش می‌رویم. در این دوره تیم دست و پا بسته‌ای نبودیم و هدفمان قهرمانی بود.

برای بهتر شدن شرایط هندبال ساحلی در ایران باید چه کاری انجام داد؟

باید حداقل یک لیگ پویا داشته باشیم، وقتی ورزشکار بتواند در رشته خود چندین ماه تمرین کند، مطمئناً بازیکن ملی‌پوش بهتری را تحویل مسابقات آسیایی و جهانی می‌دهد. بازیکنان این رشته باید درآمد داشته باشند و باشگاه بزرگ و دولتی برای تیم‌داری ورود کنند، درواقع باید فدراسیون هندبال هم قانونی را وضع کند که به هندبال ساحلی کمک شود.

برای صعود به جمع هشت تیم برتر جهان بدشانسی آوردیم!

این روزها تیم هندبال ساحلی نوجوانان کشورمان نیز افتخارآفرینی کرد. نظر شما در رابطه با مقام سومی آن‌ها در مسابقات جهانی چیست؟

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان پروسه‌ای یک الی دو ساله را طی کرد و ۱۰۰ نفر بازیکن از تمام شهرستان‌های کشور استعدادیابی و ۱۰ نفر به مسابقات آسیایی فرستاده شدند و مقام قهرمانی را کسب کردند. فکر می‌کردیم تیم نوجوانان ایران در جهان هم قهرمان شود، اما این تیم هم با بدشانسی روبه‌رو شد و با شکست در مرحله ضربدری نتوانست به فینال برود. این تیم نوجوانان سال‌های زیادی می‌تواند به عنوان بهترین تیم آسیا و حتی جهان شناخته شود.

با توجه به اینکه آنتونیو یکی از بزرگ‌ترین مربیان هندبال ساحلی است، کار کردن با این مربی را چطور می‌بینید؟

آنتونیو حدود دو ماه است که به ایران آمده و در دنیا به عنوان پروفسور هندبال ساحلی مشهور است. این مربی یک سبک بازی جدیدی را به تیم هندبال ساحلی ایران تزریق و حرکت بازیکنان را اصلاح کرد و در این جام جهانی جواب گرفتیم. با بدشانسی که داشتیم به جمع هشت تیم راه پیدا نکردیم، اما آن قدر توانایی در خود می‌دیدیم که چیزی از تیم‌های قوی و برتر اروپا مانند کرواسی و برزیل کم نداریم، این طرز تفکری بود که آنتونیو به ما داد و باعث پختگی در این رشته شد.

کد خبر 584141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.