با جدیت به دنبال اجرایی شدن خط متروی خمینی‌شهر هستیم

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با جدیت به دنبال اجرایی شدن خط متروی خمینی‌شهر از چهارراه شهدا تا خیابان صمدیه هستیم و مذاکراتی در این راستا با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان داشتیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص احداث خط متروی خمینی‌شهر اظهار کرد: دو مسیر برای متروی خمینی‌شهر تعیین شده که یکی از این مسیرها از اتوبان مدرس نجفی (کهندژ) آغاز شده است و از سه‌راهی آتشگاه و از مجاور کوشک عبور می‌کند.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با شهرداران شهرستان‌های خمینی‌شهر، درچه، کوشک، کهریزسنگ و نجف‌آباد و نیز نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی داشتیم و در راستای متروی خمینی‌شهر تصمیماتی گرفته شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵۰ درصد اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث متروی شهرستان خمینی‌شهر توسط دولت پرداخت می‌شود و بنا است باقیمانده هزینه از طریق بخش خصوصی تأمین شود.

وی با بیان اینکه خط متروی خمینی‌شهر از ابتدای خیابان کهندژ و صمدیه تا چهارراه شهدای خمینی‌شهر ادامه دارد، اضافه کرد: از آن جایی که تخصیص اعتبارات ملی برای احداث پروژه مترو با مشکلاتی مواجه است انتظار داریم شواری اسلامی شهر و شهرداری خمینی‌شهر با تدبیری هوشمندانه از طریق ارزش‌افزوده زمین‌ها و ایستگاه‌های در مسیر، اعتباراتی برای اجرای این پروژه تخصیص دهند.

به گفته نقدعلی، زمانی که با کمبود بودجه مواجه هستیم، برای پروژه‌های هزینه‌بر باید از ظرفیت ارزش‌افزوده استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با جدیت به دنبال اجرایی شدن خط متروی خمینی‌شهر از چهارراه شهدا تا خیابان صمدیه هستیم و در این راستا مذاکراتی با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان داشتیم و راهکارهای اجرایی شدن مترو را ارائه کردیم.

کد خبر 584134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.